esc_cos Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) har hatt ett problem med pc min i det siste. pluttselig slår den seg av og så på igjen rett etterpå. dette skjer- først så høres det ut som en rar lyd i pc. sånn dure lyd på en måte.hører jeg for eks på musikk så henger den seg. så blir skjermen blå med noe skrevet i vanlig skrift på skjermen. men rekker aldrig å lese før det blir borte.for da restarter den bare etter ett sekund. og da den har restartet og er normal igjen så må jeg jeg skrive inn nye brukernavn og passord på alle nettsteder jeg er registrert hos. virker som den autofør funkjonen ikke virker. noe anelse hva det kan være? har windows xp takker så meget for all hjelp Endret 9. mai 2010 av esc_cos Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Blåskjerm med skrift sier du ? også kjent som en BSOD eller bluescreen of death. Problemet ditt kans skyldes mange ting. For eksempel overoppheting pga støv som har samlet seg på kjøleribber etc. Eventuellt hardware feil (vanligste gjengangerene er enten strømforsyning, hoved kort eller minne, og/eller harrdisk eller skjermkort. Om du har noe av dette liggende og er litt fingernem så bytt utt ett og ett komponent og se om det hjelper. Men først og fremst burde du gå inn i oppsettet i Windows og sette maskina til ikke å restarte når windows kræsjer. Da får du tid til å se feilmeldingen (BSODEN) som bør kunne gi en pekepinn med en feilkode til hva som er problemet Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Grunnen til at innstillingene dine forsvinner er at Windows ikke får dumpet informasjonen som ligger i minnet over på disken. Ville prøvd å støvsuge pcen hvis den er gammel og full av støv. Du kan jo prøve å re innstallere operativsystemet, før du eventuellt bytter ut komponenter. Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) huff da dette høres ikke bra ut. jeg støvsugde pcen for en tid tilbake. varmen er på ecu 61 grader. det har vel bare vært slik 1 mnd eller 2. og det kan gå en dag mellom hver gang og opp til mange dager. kan vel også legge til her at de siste mnd så har pcen stått på nestet hele tiden. det har den ikke gjort før. har hatt den ett par år kanskje. aldrig hatt noen problemer. enenste jeg har montert på den for noen mnd siden er en ekstern harddisk.men den kan vel ikke virke inn på dette? men hvordan får jeg til dette? Men først og fremst burde du gå inn i oppsettet i Windows og sette maskina til ikke å restarte når windows kræsjer. Da får du tid til å se feilmeldingen (BSODEN) som bør kunne gi en pekepinn med en feilkode til hva som er probleme Endret 9. mai 2010 av esc_cos Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Ja det var det da. Begynner å bli en stund siden jeg kjørte Windows XP. Spørs også om du kjører norsk eller engelsk versjon. Men kanskje denne linken kan hjelpe deg litt på vei http://support.microsoft.com/directory/worldwide/no/guides/functionguide_trimxp/c02.asp?SD=gn&LN=en-us&gssnb=1 ikke helt riktig link. men er bare å klikke i menyene til du kommer til noe med oppstarts valg og noe valg for dumping av vekslings fil etc. Der huker du vekk huken for automatisk restart, hvis jeg husker riktig Endret 10. mai 2010 av Phyltre Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) søkte litt på nettet. fant denne guiden å brukte den. Here's How: 1.Navigate to the Control Panel in Windows XP by left-clicking on Start, followed by Settings and then choosing Control Panel. 2.In the Control Panel window, open System. Note: In Microsoft Windows XP, depending on how your operating system is setup, you may not see the System icon. To correct this, click on the link on the left-hand side of the Control Panel window that says Switch to Classic View. 3.In the System Properties window, click on the Advanced tab. 4.Locate the Startup and Recovery area and click on the Settings button. 5.In the Startup and Recovery window, locate and uncheck the check box next to Automatically restart. 6.Click OK in the Startup and Recovery window. 7.Click OK in the System Properties window. 8.From now on, when a problem causes a BSOD or another major error that halts the system, the PC will not automatically reboot. Rebooting manually will be necessary. ser riktig ut dette vel?? jeg følgte iallefall denne. og kan det hende at den eksterne harddidsken min har noe med dette og gjøre? så da får jeg bare vente til det skjer igjen da og så skrive ned alt som står på skjermen ved feilmeldingen og så skrive deet her til dere.. Endret 11. mai 2010 av esc_cos Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 da fikk jeg den blåskjermen.og dette står der- det er oppdaget ett problem og windows avslutts for å hindre skade på maskina. hvis det er første gang du ser denne stoppmeldingen ,starter maskina på nytt. hvis stoppmeldinga vises på nytt gjør du følgene: kontroller at du har nok diskplass. hvis det er angitt en driver i stoppmeldingen ,deaktiverer du driveren eller ringer prudusenten for å få driver oppdateringer.prøv å bytte videokort. ta kontakt med maskinleverandøren for å få bios-oppdateringer.deaktiver alternativer for bios minne som for eks. buffering eller skygging. hvis du må bruke sikkermodus til og deaktivere komponeter strater du maskina på nytt og trykker på f8 for og velge sikkermodus. tekninsk informasjn: *** STOPP: oxoooooo8e(ox8oooooo3,ox8o4e2a66,dxb631b68,dcoooooo) starter dumping va fysisk minne dumping av fysisk minne ferdig dette sto da altså der. så hva tror dere? nå jeg så det sto at det kunne være videokortet så kom jeg på noe. den siste tiden når jeg har startet opp dataen så har alt blitt som normalt utenom skriften. både i windows s sine tekster og explorer sin. de har vært vanskelige å lese. har måttet restrate den mange ganger før den ble bra. å så ser jeg mye på tv2.no sine videoer og da har det liksom hendt det har vært noe rart med videobilde. nesten som sånn stiriper og store deler av bilde har blitt litt borte. det er iallle fall nok diskplass på den. så hva tror dere folkens? takker så mye Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 jeg prøvde og legge inn nyeste driveren på skjermkortet. har nvidia geforce 8600 gt. søkte på hjemmesiden til produsenten og da søkte den frem denne driveren som jeg lastet ned.så da bør vel det ikke være driveren som er problemet. men fortsatt akkurat samme problem og feilmelding som i forrige svar. så må jeg bytte skjermkortet da?? eller er det noen andre ting jeg kan skjekke før det skjer? håper noen kan og vil hjelpe meg takker Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 men hvis jeg skal kjøpe nytt skjermkort.hvordan finner jeg da ut at det passer på mitt hovedkort? er det bare å ta det ut og se på hvor mange pins den har eller? eller står det på hovedkortet navnet på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå