NeEeO Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Hei, jeg kan ikke java enda så jeg tenker å lære det, vis deg går ann å lage mobil spill med det.Blir det enkelt å lære det uten å kunne de andre språkene? går det ann å lage mobil spill? Endret 9. mai 2010 av Unitedman Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Alle mobiltelefoner som støtter Java ME kan du lage Java-spill til. Jeg finner ikke en liste over alle mobilprodusenter som har Java-støtte, men det skal være ganske mange. Jeg vet ikke helt hvordan man går fram i praksis for å utvikle spill på Java ME-plattformen, men jeg vil tro at det er lettest å begynne med helt vanlig Java på vanlig PC før du prøver deg på mobilspill. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Anbefaler dere noen bok? Lenke til kommentar
duckers Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Det er noen få poster i døgnet i denne delen av forumet, å forvente et svar så fort er vel litt optimistisk. Ta en titt i sticky-tråden her, er en del bøker og guider å velge mellom. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Vet du om noen norske anbefalte bøker? Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Tja, det kommer litt an på. Skal du lage spill til iPhone må du holde deg til Apples utviklingverktøy (som er en C variant så vidt jeg vet). Fordelen her er at du også kan bruke den til iPod Touch og iPad. Ulempen er at du er veldig stuck i Apple sin verden og må holde deg til Apple sine regler. Skal du lage spill til Android må du bruke Android SDK, dette er java. Android er fremdeles en forholdsvis ny plattform, men ser ut til å vokse ganske bra. Skal du lage spill til kommende windows mobile 7 (ser bort ifra gjeldende windows mobile) må du sikkert bruke C# og XNA studio. Fordelen her er at det er "kort" vei til enkle PC (windows) og XBOX 360 spill. Et annet alternativ, som er nevnt, er Java ME. Dette krever at telefonen støtter Java ME. Alt i alt så avhenger det litt av hvilken type mobil du ønsker å utvikle for. Spillutvikling er heller ikke det letteste å begynne på, men ikke gi opp av den grunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå