Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tom for blodtrykkstabletter

Gjest Ola

Anbefalte innlegg

Gikk tom for blodtrykkstabletter i helga. Føler meg litt rar i toppen :dribble: . Fins det strakstiltak man kan gjøre selv som kan ha en rask virkning? Skaffer meg nye når jeg har pause på jobben i morgen. Takk for svar. Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i alle fall unngå å innta substanser som kan øke blodtrykket ditt ytterligere:

salt

lakris

nesespray

NSAIDs (som ibux ol)

Jeg vet ikke hvor mye disse enkelte substansene øker blodtrykket ditt, men jeg har lest at de gjør det. Salt er uansett noe personer med høyt blodtrykk ikke bør innta for mye av..

Lenke til kommentar

Jeg bruker noe som kalles Lisinopril/Hydroklortiazid Actavis 20 mg/12,5 mg. Det er noe vanndrivende. Prøver å ta det med ro. Har blitt litt tungpustet også, men har dårlig erfaring med legevakt. Det går nok greit hvis jeg ikke stresser for mye. Jeg innbiller meg selv at jeg skal ta det med ro og spise lite, men er det andre forslag til hva jeg bør gjøre eller ha i meg, så kom gjerne med dem. :)

Lenke til kommentar

Du bør nok ikke drikke for mye, iom. at du ikke lenger går på vanndrivende, og at det kan hende du har vann i lungehulen forenelig med symptomene du har nå (tungpust). Er det slik at du blir tungpustet om du ligger helt flatt i senga og skal sove/hvile?

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Jeg la meg ned en times tid, og jeg tenkte ikke noe over tungpust da. Har vært litt prikking i hodebunnen i dag også. Tenkte jeg skulle rake plenen og gå meg en tur i dag, men fant ut at det var best å holde seg i ro. Men nå er det ikke lenge til jeg får tilgang på apoteket. Et apotek på et kjøpesenter som har lagret resepten min, og de åpner ikke før kl 10. Jeg får ta meg en tur i pausa mi i morgen. Takker for alle forslag. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...