cakefun Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Hei jeg har akkurat bestillt en ssd på 40 gb som jeg skal bruke som sytemdisk og til et par applikasjoner fra før av i pcen har jeg en vanlig hardisk på 640 gb hvor jeg har windows 7 innstalert på sammen med diverse andre filer. windows7 er innstalert fra en windows 7 -64 bit cd som jeg fikk med fra komplett da jeg bestillte pcen min der for et par mnd siden. det er vanlig (home premium windows7 ) det jeg lurer på er- hvordan jeg skal innstallere windows 7 på ssd disken da jeg har hørt at man bare kan ha windows 7 innstalert bare på en maskin om gangen. jeg tenkte og koble fra den gamle hdd og innstalere windows 7 på ssd og formatere den gamle hdd med windows på etterpå vil dette gå ? må jeg slette/ formatere den gamle hdd med windows på før jeg innstalerer windows 7 på ssd disken ? kan jeg bør jeg ha en hdd innstallert i pcen om gangen ? som dere skjønner er jeg litt usikker på hvordan best gjøre dette en beskrivelse hvordan gjøre dette sikkert og best mulig hadde vært velkomment tusen takkpå forhånd Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 #1: Koble til SSD #2: Om nødvendig, sett jumperene slik at den mekaniske HDD blir satt som slave* #3: Sett inn Windows DVDen og start installasjonsprosessen #4: Når du får valget, velg avansert diskbehandling ** #5: Formater den mekaniske HDD #6: Installer Windows på SSD * Besøk hjemmesiden til produsenten av din Harddisk for å se om dette er nødvendig og hvordan dette utføres. ** Her kan du også dele opp HDD i partisjoner om du ønsker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Hvis du ikke har den gamle disken tilkoblet mens du installerer på den nye, så spiller det ingen rolle om du formaterer den gamle før eller etter. Det blir ingen problemer med Windows, du installerer jo på samme maskin. Endret 9. mai 2010 av Hårek Lenke til kommentar
cakefun Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) ok tusen takk for svar da fikkk jeg vite det jeg lurte på mest da innstalerer jeg os på den nye ssd og kobler bare denne til under innstalasjon og formaterer den mekaniske hdd etterpå så lenge jeg ikke må avinnstalere os på den ene hdd for å innstalerer os på ssd så siden windows 7 er en oem utgave og antagelig er koblet op mot hovedkortet Endret 9. mai 2010 av cakefun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå