MiSP Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Det var nylig en fotovandring i Bergen i regi av Ur og foto Bergen, som vanlig med en konkurranse tilknyttet seg. Det er ikke noe spesielt tema. Man får kun levere inn ett. Jeg har tatt to jeg er fornøyd med, behandlet dem litt i Lightroom, og her er resultatet. Hvert av bildene har to ulike beskjæringer, begge basert på det gylne snitt - jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke beskjæringer som er best, men jeg heller mot den "nærmeste" beskjæringen på bildet med damen og den "videste" beskjæringen på bildet med mannen. (Jeg liker godt lampen, men på bildet med damen stjeler den kanskje litt for mye oppmerksomhet i den "videste" beskjæringen?) I tillegg lurer jeg på om bildene kunne hatt godt av litt mindre fargemetning. Har prøvd meg frem her, klarer ikke å bestemme meg. De mister fort mye "glød" på den måten, men samtidig kunne jeg kanskje tenkt meg en enda litt mer "røff" kvalitet over bildene. Ikke mye, men litt. Tips her mottas med takk - også tips om det stikk motsatte, om det heller skulle fremstå som en god idé. Ellers mottas alle andre tilbakemeldinger med stor takk - jeg vil så klart ha disse bildene best mulig. Kanskje litt vignettering hadde gjort seg? (Oppdatering - dette er lagt til i post #3.) Endret 9. mai 2010 av MiSP Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) For ordens skyld, her er bildene ubeskjært, slik at dere kan se hva som er tilgjengelig. Endret 8. mai 2010 av MiSP Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg har lagt til vignettering til de to beskjæringene jeg likte best. Ble det bedre? Selv synes jeg det... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg likte best bildet av mannen med det vide utsnittet. Usikker på hvorfor, bare er sånn. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Takk for svar! Liker du det best av alle bildene, eller av de to ulike utsnittene med mannen? Endret 9. mai 2010 av MiSP Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Av alle bildene. Selv om jeg samtidig likte det vide utsnittet av jenten og, faktisk, men er enig med deg at lampen ble litt vel dominerende. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Lekte meg litt med svart-hvitt. Jeg liker det litt, men jeg synes som nevnt at bildet mister litt av den varme gløden. Noen andre meninger? Lenke til kommentar
telealf Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei MiSP, Først så synes jeg du legger til for mange endringer før man får mulighet å svare, Nåvel Jeg liker de største utsnittene best av disse, men dersom det ikke var mening å vise personer i miljø ville jeg ha foreslått et mye tettere utsnitt. Mulig det er bare meg, men jeg ville ikke ha plassert modeller så rett under lampa? Men fine foto! Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 jeg ble ikke betatt av bildene, for å si det sånn. syns posisjonene og posituren på dem er statisk og virker ikke naturlig. ellers ville jeg kanskje prøvd å ta bilde med rom den veien de ser, istedet for over hodet på dem. ville kanskje prøvd å putte på dem noen andre klær for å få fram det du vil ha fram. er han fyren sliten narkis liksom? for ser sånn ut rundt øya hans. er sånn jeg tenker det ville blitt bra. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg ville nok heller gått for en mye tettere beskjæring, og helst i svart/hvitt. Føler ikke miljøet er interessant nok til å vektlegges i disse bildene. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Takk for kommentarer. Endret 23. mai 2010 av MiSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå