Gå til innhold

NF980-G65 MSI Hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Ville bare spørre om hvorfor dette hovedkortet fra msi ikke er å finne i Norge?: http://www.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&cat2_no=171&prod_no=1885

Jeg er også ganske overrasket over at det heller ikke er noe informasjon å finne om dette hovedkortet på noen norske nettsteder, inkludert hardware.no og forumet her. Har selv bestillt meg dette hovedkortet fra USA(ebay).

Har liggende AMD's nye X6 1090T og ddr3 corsair ram klart til hovedkortet også. Skal bruke disse delene til å oppgradere min nåværende pc.

Men som sagt så lurer jeg på om det er noen som har noe informasjon å dele om dette hovedkortet og om hvofor det ikke har kommet til Norge. (NF980-G65) Takker på forhånd for alle innlegg! :-)

Endret av blackn0X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vell det at Nvidia har avsluttet sin chipset produksjon og at AMD har blitt fortrukket brikkesett på AMD plattformen.

I tilegg har ikke Nvidia hatt så mye gående for seg med bruken av NF200 for å få til flere PCI-E lanes kontra AMD som har flere i huben.

Lenke til kommentar

Er vell det at Nvidia har avsluttet sin chipset produksjon og at AMD har blitt fortrukket brikkesett på AMD plattformen.

I tilegg har ikke Nvidia hatt så mye gående for seg med bruken av NF200 for å få til flere PCI-E lanes kontra AMD som har flere i huben.

Rart da at det ikke er så mange som vil ha hovedkort med amd cpu og sli støtte, skulle tro det var mer populært en det er i dag.

Personlig så er det faktisk det eneste jeg er ute etter når jeg vil oppgradere eller bygge ny pc. Har alltid foretrukket amd cpu pga. god ytelse til god pris og geforce skjermkort har jeg bestandig brukt.

Helt tilbake da jeg kjøpte min første datamaskin for konfirmasjonspengene i 2001 (tror jeg) har jeg brukt denne kombinasjonen. Gode gamle dager med 800Mhz amd cpu, geforce2mx skjermkort, 128mb ram osv. Det var tider, og du så fort tiden har gått. :p

Men tilbake til tema, er det ikke noen andre her som ønsker seg denne kombinasjonen i pcen sin da? :p

Lenke til kommentar

I tilegg har Nvidia avsluttet sin brikkesett produksjon også, derfor mangler det en god del Nvidia brikkesett.

Ellers har ATi også vært det mest populære skjermkortene da Nvidia også avsluttet produksjonen av GT200 som etterlot kun 58xx serien i entusiastmarkedet.

De gode nyhetene er at med hacks kan man få til SLi på uansett brikkesett og slippe en del knot som nForce har.

Nettverksdelen har alltid vært en akilleshæl, men stabiliteten har vært god hos nForce til AMD kontra hva man får til Intel.

Lenke til kommentar

Trikset er å få hovedkortet til å identifisere seg som X58 og deretter legge inn registernøkler for SLi sertifikatet som egentlig skal finnes i BIOS.

På X58 er det dette som avgjør om man har SLi eller ei på X58, og for å få SLi må man da ha betalt "SLi skatt" en sum for hovedkort typen på rundt 3000 USD tror jeg det var om det ikke var høyere og 5 USD per hovedkort produsert.

http://xdevs.com/e107_plugins/content/content.php?content.30

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...