Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp blue screen of death!

Anbefalte innlegg

det er noen ganger når jeg spiller så får jeg blue screen, Det skjer ikke så ofte men er irriterende. jeg bruker windows 7 pro 64bit.

jeg har overclokka prosessoren min fra 3,2GHz til 3,5Ghz det kan også være problemet.

Prosessoren min er Amd black edition phenom 2 x4 955

kan det være rammen? har 4gb ram DDR2

hadde vært fint og få svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.

Er på jobb, så får ikke åpnet rar filer.

Men, bsod skyldes mange ting, skjer det kun når du spiller er det høy sansynlighet for at det er software/driver som er problemet. Har det vært slik alltid?

Hvilke spill skjer det i? like mye i Tetris som i crysis?

Kan du fremprovosere det?

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Hmm.

Er på jobb, så får ikke åpnet rar filer.

Men, bsod skyldes mange ting, skjer det kun når du spiller er det høy sansynlighet for at det er software/driver som er problemet. Har det vært slik alltid?

Hvilke spill skjer det i? like mye i Tetris som i crysis?

Kan du fremprovosere det?

det skjer når jeg spiller Assassins creed I og det har skjedd når jeg har spilt Runescape

specs mitt er

Skjermkort: Ati radeon HD 5870 Crossfire

prosessire: AMD phenom II 3.2GHz quad core overklokka til 3,5GHz

ram: 4gb DDR2 skal snart kjøpe 8gb

osv..

og jeg har ikke temp problemer

cpu ligger på 34 grader til vanlig bruk og på full load 45 grader.

gpu ligger på 34-36 grader i vanlig bruk og på full load 73 grader.

ja det har skjedd helt siden jeg bygde denne pc.

hadde vært fint og fått svar.

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar

God dag.

Som du kan se av minidump filene har de to sistnevnte feilene vært WHEA feil. (0x124) WHEA er jo en arkitektur som er utviklet nettopp for å feilsøke hardware feil. Nå fant jeg ikke noe videre interessant som kunne presisere problemet nærmere, men det dreier seg uten tvil om et problem der hardware ikke fungerer som det skal.

En overklokket prosessor kan jo gi slike problemer, det er dermed rimelig å prøve å klokke ned prosessoren igjen og se om problemet fortsetter.

Lenke til kommentar

God dag.

Som du kan se av minidump filene har de to sistnevnte feilene vært WHEA feil. (0x124) WHEA er jo en arkitektur som er utviklet nettopp for å feilsøke hardware feil. Nå fant jeg ikke noe videre interessant som kunne presisere problemet nærmere, men det dreier seg uten tvil om et problem der hardware ikke fungerer som det skal.

En overklokket prosessor kan jo gi slike problemer, det er dermed rimelig å prøve å klokke ned prosessoren igjen og se om problemet fortsetter.

ok, men er det mulig og clokke prosessoren uten og få blue screen? sånn at det blir stabil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...