Gå til innhold

Allround PC med hovedvekt på gaming - Innspill?

Anbefalte innlegg

Ny PC skal i hus. Brukerområdet er en allround pc, med fokus på gaming. Noen innspill til oppsettet under? (kabinett, mus, tastatur etc. har jeg fra før)

X25-M 80GB 2.5" SATA/300 MLC 34NM

1 625,00 kr

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB 569,00 kr

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT NOR DVD 839,00 kr

ASUS P7P55D P55 S-1156 ATX kr 929,00 kr

CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC10666 1333MHZ (3X2GB) 1 299,00 kr

INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156 1 529,00 kr

COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 700W 719,00 kr

BENQ G2420HDBL 24# WIDE LED BLACK 1 689,00 kr

SAPPHIRE RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP 3 069,00 kr

------------------------------------------------------------------------------------------

SUM 12 267,00 kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Du har valgt tre-kanals minne, i5 bruker to-kanals

Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X er å anbefale, den har bedre kjøler men er litt dyrere

Ellers er det andre bra , og hvilket kabinett har du?

Lenke til kommentar

Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X er å anbefale, den har bedre kjøler men er litt dyrere

Betyr dette at minnemodulene ikke er kompatibel med i5 cpu'en jeg har valgt? Er nemlig kampanjepris på dustinhome.no. Hvilke andre minne-brikker anbefaler du? Kabinettet er et antec sonata 2. Litt usikker på om jeg får plass til skjermkortet, men er forberedt på litt kutting med dremmel'n :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Betyr dette at minnemodulene ikke er kompatibel med i5 cpu'en jeg har valgt? Er nemlig kampanjepris på dustinhome.no. Hvilke andre minne-brikker anbefaler du? Kabinettet er et antec sonata 2. Litt usikker på om jeg får plass til skjermkortet, men er forberedt på litt kutting med dremmel'n :)

De vil nok fungere, men som sagt, er det ment for i7 på socket 1366 og det er best om du velger to-kanals minne (2x2gb f.eks)

Lenke til kommentar

De vil nok fungere, men som sagt, er det ment for i7 på socket 1366 og det er best om du velger to-kanals minne (2x2gb f.eks)

Hvorfor er det best? Skjønner dersom man får redusert ytelse ift. to kanals minne. Er dette ikke tilfellet går jeg for nevnte oppsett da disse er på tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...