DrErling Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Skal bygge to identiske maskiner til to slektninger. Øvre prisgrense 13.000,- per maskin. 17" flatskjerm. Designmessig pent kabinett og I/O enheter. Må ha dvd-brenner. Må ha tv-utgang og firewire inngang. Printer/scanner ikke påkrevd (bonus?). Maskinene blir primært brukt av folk som ikke har peiling på pc, men som har lyst å lære. De er ikke heftige spillere, men jeg regner med at CollinMcRae3 er av interesse for begge, slik at man må ha et middels bra skjermkort i oppsettet. Blir lykkelig hvis jeg får et par gode forslag jeg kan sammenligne med mitt eget "forslag". DrErling Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Et oppsett med relativt god ytelse og som for en 'vanlig' person ser bra ut utseendemessig takker være det litt spesielle, men fine designet på TH-656. Du får også S-ATA som gir enkel montering også for en nybegynner. Dvs, hvis du satser på å la dem være med på monteringa, noe du kanskje burde, for å forhindre utrykk som "harddisken" om kabinettet osv senere. Dualram er også med, og minnebrikkene som er valgt bør gi dem godt slingringsmonn hvis du/dem har lyst på å tweake litt. Den såkalte tabellen nedenfor er som følger: Antall Pris Vare 2 865,- Athlon XP2500+ (Barton) 2 1027,- Abit NF7-S V2.0 2 683,- Suntek Miditower TH-656 4 926,- TwinMOS PC3200 256MB 2 1451,- Sapphire Radeon 9500 2 227,- GlacialTech Silent Breeze kjøler 2 1433,- Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA 6612,- per maskin ++ Sleng så inn en skjerm du liker og et tastatur og ei mus du føler for. (Logitech MX500 eller ei lignende Microsoftmus). Ta så med ratt og pedaler som spillutstyr, så går det ikke lange tida før de er hekta. DVD-brenner får du forhåpentligvis også kasta med på lasset til den prisen. Edit: Ta muligens også med ei stillegående 92mm(?) vifte for å montere i bakkant av kabinettet. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Sapphire Radeon 9500 Atlantis NEC ND-1300 DVD+/- RW 4x IDE/ATAPI AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A Maxtor 120GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort Chieftec Dragon Midi Tower kabinett SØLV Med USB/FW, Dør, 360W 2xTwinMOS 256MB PC3200 DDR Winbond Samsung 17" LCD, Syncmaster 171S Logitech Cordless Desktop MX Trådløs tastatur/optisk oppladbar mus Totalt: 12 862,00 Noe sånnt? Kan kjøre billigere skjermkort enda tror jeg. Samt kabinett. Men dette er et stilig, bra og mye for pengene oppsett, ikke sant? Dessuten stemmer det jo også ganske så bra med forslaget over også. DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå