Noiz Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Batteritid hadde vært greit ja Sitter jo på skolen, og skal ta notater. Kan jeg bare gå ned på eplehuset, med 8800 ca, og be om en Macbook med 4gb ram? og så oppgraderer de ram på stedet? Eller er det billigere å selv kjøpe og sette inn ram? det er billigere å kjøpe det selv ja, men hvis du vil skru opp en laptop som er 2cm og sette inn RAM brikkene så kan du jo det haha 2,7 cm Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Batteritid hadde vært greit ja Sitter jo på skolen, og skal ta notater. Kan jeg bare gå ned på eplehuset, med 8800 ca, og be om en Macbook med 4gb ram? og så oppgraderer de ram på stedet? Eller er det billigere å selv kjøpe og sette inn ram? det er billigere å kjøpe det selv ja, men hvis du vil skru opp en laptop som er 2cm og sette inn RAM brikkene så kan du jo det haha 2,7 cm haha 2,7 cm* Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Og der sluttet vi diskusjonen om at pc er 3 ganger bedre enn en pc som er produsert av Apple. Hvorvidt jeg ønsker å bruke penger på en pc til 8000 er MITT valg - og spørsmålet mitt var om noen av disse programmene jeg listet opp fungerer i OS X, som vi kom fram til at de fleste gjør, og de som ikke gjør det har lignende programmer som er tilfredsstillende. Jeg har kommet med oppfølgingsspørsmål, som grunner til å kjøpe pc med OS X framfor å beholde pc jeg har fra før av, som det har vært mye problemer med. Kan jeg selv, uten å bryte noe form for garanti sette inn ram selv da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Han skal ikke ha air. Men det å sette inn ram er en meget enkel øvelse på de fleste maskiner uavhengig merke* (vet ikke om det er mulig med de aluminiumsmaskinene til apple). Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Kan jeg selv, uten å bryte noe form for garanti sette inn ram selv da? Ja. Instruksjonene finner du på Apple sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Det er du som spør, så ikke våg deg å klage på oss. Ja! Garanti skal ikke ryke om du bytter RAM. Endret 8. mai 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Apple gir deg lov til å bytte både harddisk og ram uten at garantien blir brutt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 De fleste gjør det. Med mindre du er nødt til å åpne hele Pcen slik som på Asus Eee. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Det vet jeg, men han spurte. MacBook: How to remove or install memory Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) ( Litt pirk til dere som sa Macbook var 2,7 cm. Dere failer, den er 2,74. ) Ang ram blir det faktisk billigere å kjøpe fra eplehuset, koster 490 for billigste på komplett.no akkurat nå. Og 417 på prisguide.. https://prisguiden.no/produkt/102774 Så like så greit å gjøre det for 850 ekstra, taper bare 10 kr på det. Kunne jo bare kjøpt den som koster 7990, og kjøpt mer om jeg hadde hatt behov for det Endret 8. mai 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Som sagt så vil jeg råde deg til å tenke deg om før du handler en Macbook. Plastikken maskinen er laget av er veldig myk og får bulker veldig enkelt. Se omtale: http://www.engadget.com/2009/10/22/unibody-macbook-late-2009-review/ Dette fikk maskinen kun etter at de hadde testet den i én dag. Spar deg bryet og spander på deg en Macbook Pro. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Les mitt tidligere innlegg. Macbook er en forbrukermodell, Macbook Pro er en bedriftsmodell. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Les mitt tidligere innlegg. Macbook er en forbrukermodell, Macbook Pro er en bedriftsmodell. Jeg er enig, men jeg syntes ikke at det skal skje uansett. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 ( Litt pirk til dere som sa Macbook var 2,7 cm. Dere failer, den er 2,74. ) Ang ram blir det faktisk billigere å kjøpe fra eplehuset, koster 490 for billigste på komplett.no akkurat nå. Og 417 på prisguide.. https://prisguiden.no/produkt/102774 Så like så greit å gjøre det for 850 ekstra, taper bare 10 kr på det. Kunne jo bare kjøpt den som koster 7990, og kjøpt mer om jeg hadde hatt behov for det Nja.. Nå er vel to GB ram innbakt i prisen og det koster 850,- for å oppgradere til fire. Med andre ord betaler du 850,- for kun to ekstra GB Lenke til kommentar
Brack Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Du får sannsynligvis student/skoleelev-rabatt. Er på 5%. Lenke til kommentar
findon Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 uansett så kan du få en pc som er 3 ganger så mye bedre en en mac til den prisen der. Macbook pcene er jo overprisa i forhold til hvor bra dem er -_- Ikke hør etter på de som kjøper maskiner på forbrukermarkeder, sjekk alternativer fra HP sin Elite- eller Probookserie, Lenovo sin Thinkpad- og Dell sin Lattitudeserie. Da har du en maskin du kan gi bort til mora din når maskinvaren er for gammel for deg, uten at vifta går 100% uten last og skjermen er teipet fast til tastaturet. Helt enig med HP og Lenovo sine proffserier, men Dell latitude er desverre skikkelig tynn plastikk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Tråden ble mye kortere etter at et par sider med Mac/PC fanboy-poster forsvant. Hold dere til topic, er der snille. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Du får sannsynligvis student/skoleelev-rabatt. Er på 5%. Tror nok ikke ungdomskolen teller der, men muligens vgs/høyskole/universitet gjør det? Isåfall skal jeg snylte på min bror - men kan jeg da møte opp i butikken alene, for jeg vil ikke bestille den på nettet, vil kjøpe i eplehuset rett nedi gata. Så hvordan blir det ang. studentrabatt? 850 er for kun to GB, eller så betaler du 850 for å bytte ut begge til 2 GB? Lenke til kommentar
findon Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) "vil jeg ha bruk for mac?" Fortsatt veldig usikker på hele spørsmålsformuleringen din ;-) Spør du om du virkelig trenger mac til dine oppgaver, eller spør du om den overhodet kan brukes? Skulle likt å vite hva du har per idag og hvorfor det ikke strekker til Programmene du lister opp virker som en salig blanding av kreativ bilde og lyd-behandling samt litt notatskriving, og tja øh, hva du nå enn henter ned via utorrent etc Endret 9. mai 2010 av findon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå