Gå til innhold

xbox 360 problemer, ring of death

Anbefalte innlegg

Hei, satt nettop og spillte på xboxen min, og så stoppa hele bildet opp midt i spillet, skrudde den av og på. Og nå har den hatt 3 røde lys, den hadde det ei stund, men nå plutselig har den 4 røde lys? wth? Det er en nokså gammel xbox da men.. Vet ikke hva dette vil si? Først ring of death og så bare 4 lys? Noen ideer om hva det kan være?

Edit: Det skjedde noe lignende i går og, da stoppa bildet opp og vi måtte restarte den. Har aldri hatt problemer med den. Strømforsyningen lyser orsansjt når den er av, og grønt når den er på

Edit2: nevermind, er 3 røde lys der nå. Men har hørt på vifta i strømforsyningen, den høres ikke helt normal ut, KAN det være den?

Endret av sjokoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 Røde lys er "General Hardware Error" og skyldes som regel sprukken lodding under CPU/GPU pga varmestress. (så vidt jeg vet)

4 Røde lys er feil med AV kabelen.

Jeg vil tro at en hardware feil kan forårsake 4 røde lys også, men helt sikker er jeg ikke.

Prøv å slå den av og la den stå av litt. Eller du kan sjekke sekundære feilkoder ved å gå på llamas sin side og sjekke der.

http://www.llamma.com/xbox360/repair/Xbox-360-error-codes.htm

Lenke til kommentar

3 Røde lys er "General Hardware Error" og skyldes som regel sprukken lodding under CPU/GPU pga varmestress. (så vidt jeg vet)

4 Røde lys er feil med AV kabelen.

Jeg vil tro at en hardware feil kan forårsake 4 røde lys også, men helt sikker er jeg ikke.

Prøv å slå den av og la den stå av litt. Eller du kan sjekke sekundære feilkoder ved å gå på llamas sin side og sjekke der.

http://www.llamma.com/xbox360/repair/Xbox-360-error-codes.htm

vet ikke om jeg tørr å åpne boxen, aldri jort det før

Lenke til kommentar

Ingen som har bedt deg åpne xboxen.

Men det å sjekke secondary error codes kan være nyttig. Iallfall hvis du skal ringe microsoft.

Post gjerne resultatet ditt her (error koden du kommer fram til) eller du kan prøve å google den og se om det finnes noen fixes som er "lettvinte" :)

Lenke til kommentar

Men det å sjekke secondary error codes kan være nyttig. Iallfall hvis du skal ringe microsoft.

Post gjerne resultatet ditt her (error koden du kommer fram til) eller du kan prøve å google den og se om det finnes noen fixes som er "lettvinte" :)

alright, skal prøve etterpå

If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.

står jo der jeg må fjerne hard disken..

Endret av sjokoen
Lenke til kommentar

Bruk prisguiden..

Kjøp en arcade siden du ikke trenger disk eller vent å se hva de annonserer på E3 om et par uker, mange tror 360 slim kommer.

Meeeen, slippdatoen blir sikkert ikke før utpå høsten eller, men who knows.. :p

Lenke til kommentar

alright, skal prøve etterpå

If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.

står jo der jeg må fjerne hard disken..

Har du ikke harddisk, så blir jo det vanskelig... har du harddisk, så sitter den klipsett oppå/på siden av boksen ;)

Btw, jeg har en strøken boks du kan kjøpe, og jeg kan ta din i bytte ;)

Lenke til kommentar

Bruk prisguiden..

Kjøp en arcade siden du ikke trenger disk eller vent å se hva de annonserer på E3 om et par uker, mange tror 360 slim kommer.

Meeeen, slippdatoen blir sikkert ikke før utpå høsten eller, men who knows.. :p

hva mener du med en arcade?

og jeg har disk, visste bare ikke hvor den var :p den ser ut til å funke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...