Thomas. Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Hei, jeg velger dato fra forskjellige select.menyer, og prøver da å sette sammen hva jeg valgte til en dato. Som skal konverteres til time. F.eks så skriver jeg: 08, May - 2010 || 19:04:37 Det skal da konvertere det tipdspunktet til time(). Koden jeg prøver med: echo mktime(date('H', $datoTime), date('i', $datoMin), date('s', $datoSek), date('M', $datoMnd), date('d', $datoDag), date('Y')) Dette fungerer 50%. Om jeg endrer på antall sekunder, endres outputet. Men om jeg endrer noe annet forblir det det samme. Altså det endrer seg ikke. Har sjekket alle inputs med var_dump og sjekket at alle inneholder en gyldig verdi. Har noen noen andre eller bedre måter å gjøre dette på ? EDIT: Løste det selv $dato = '' . $datoDag . '-' . $datoMnd . '-20' . $datoAar . ''; $dato2 = strtotime("$dato +$datoTime hours +$datoMin minutes +$datoSek seconds"); $dato5 = $dato2; if($dato5 <= time()) { eMsg('Avsluttende dato kan ikke være i fortiden eller gjeldene tidspunkt!', 2); } else { echo "ok"; echo date('d, M - Y || H:i:s', $dato5); } Endret 8. mai 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Kan du sette emnet ditt som løst da? (irriterer meg at absolutt ingen på forumet gjør det ) Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Kan du sette emnet ditt som løst da? (irriterer meg at absolutt ingen på forumet gjør det ) Funker ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå