Gå til innhold

Konge-PC! Enig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjetil Lura: Har selv 3 stk. 80mm kabinettvifter... en i bunnen sammen med en 40mm (selv om jeg egentlig ikke kan regne med denne) som suger inn kald luft...og to stk i toppen bak...som blåser varm luft ut... Så det er nok ikke der problemet med støy ifra Enermax'en kommer ifra... Men støy er subjektivt...det jeg ser på som jetfly, kan for andre være nesten lydløst...

Lenke til kommentar

Denne pc`en er vel ganske grei og stillegående. den koster faktisk litt mindre også. med AMD, 240 GB og 512 MB DDR ram, det er et ASUS hovedkort da.

1. CPU: AMD 2500 Barton= 905 kr på Komplett.no

2. Hovedkort: Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A DDR LAN

VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X AGP=645 kr på Komplett.no

3. Harddisk: 2X Seagate Barracuda 120 8 MB cache GB=2320 kr på komplett.no

4. Ram: 2X Corsair XMS2700LL DDR-DIMM 256MB PC2700

32Meg x 8, CAS 2-2-2-5-T1, 333MHz=1228 kr på komplett.no

5. Creative Soundblaster 4.1=150 kr på komplett.no

6. Skjermkort: Abit Siluro Geforce FX 5200DT 128MB

AGP, DDR, TV-Out, DVI, Retail=727 kr på komplett.no

7. Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv

Kabinett m/360W DA-01SL-D P4 / AMD 1087 kr på komplett.no

8. Nettverkskort: 3Com Etherlink 10/100 PCI

3C905CX-TX-M, Wake On Lan, retail=287 kr på komplett.no

9. Vifter: 2 X Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A) = 310 på microplex.no

10. Hansol 17" CRT 730E TCO-99 Skjerm 1137 på komplett.no

Sum til sammen=8796 kr

alle komponentene finnes på komplett.no bortsett fra viftene, for man får kjøpt på microplex.no

dette kan jo være et tips for deg.

Lenke til kommentar

Dersom d eneste som er galt med den q-tec strømforsyninga er at den støyer kommer jeg til å gå for den. Krever ikke en stillegående PC og der som jeg noengang kommer til å gjøre det er det jo bare å voltmodde viftene i PSU'en. Når det gjelder ditt forslag "wil", kommer jeg til å gå for et nForce2 hovedkort og et ATI 9700 skjermkort, kabinett har jeg, ellers et ok forslag.

By the way: Noen som har erfaringer med skjermen jeg har valgt

Lenke til kommentar

Da er PC'en bestilt :D Men endringer kan fortsatt gjøres siden skjermkortet ikke kommer på lager før om en uke :cry: Jeg gikk for det orginale oppsettet bortsett fra at raptoren ble byttet ut med en ekstra 120GB. Er fortsatt litt usikker på det valget og når det gjelder skjermen.

Lenke til kommentar
Jeg gikk for det orginale oppsettet bortsett fra at raptoren ble byttet ut med en ekstra 120GB. Er fortsatt litt usikker på det valget og når det gjelder skjermen.
Du gjør noe dumt om du gjør det, men les selv om raptoren og ibm'en som eg foreslo.

http://www.storagereview.com/articles/2003...0WD360GD_1.html Om raptoren.

http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_1.html Om IBM GXP 180GB.

Lenke til kommentar

Max pris er allerede oppnådd så viss jeg skal går for raptoren må jeg kutte ned på noe annet :( Noen som har forslag til hva det kan vere? Vurderer å kjøpe 2x120GB nå for så å kjøpe en rask s-ata (OS-disk) senere. Disse vil vel kanskje synke litt i pris også :shrug:

Lenke til kommentar

Vil råde deg til å gå for det oppsettet og så heller kjøpe raptoren (eller en annen s-ata disk) senere. Når det gjelder skjermen tror jeg du vil bli meget fornøyd med den. Har ikke hørt om noen andre som har hatt problemer med den nei :)

Lenke til kommentar

nei, dette er ikkje ein slik PC som eg kunna tenkt meg, eg villa hatt ein 400Mz prosessor med sluredyse og vasspumpe, dette er must på ei klassemaskin, :yes: , I tillegg ville eg hatt eit 16bits skjermkort, på ein IBM skjerm så klart, eg har ein til sal., ganske billeg, 2000 viss du er ein grei kar, I tillegg ville eg installert ei lysehufse på vifta. kos deg :D

Lenke til kommentar

F*AEN! :evil: Komplett får ikke inn 9700 før i slutten av Juli og det er fullstendig uaktuelt å vente så lenge. 9500PRO er ikke i salg lenger og 9600 har av mange blitt kritisert for dårlig ytelse. Hva gjør jeg nå? :shrug:

Lenke til kommentar
Bestiller skjermkortet et annet sted?

Og hvor har de 9700 på lager? har sjekket prisguiden der det står at itbutikken og pcutstyr har kortet inne noe som ikke stemmer! Dessuten er jeg ikke intressert i ekstra frakt. Kanskje jeg kan spare inn litt på skjermkort og så heller kjøpe raptoren i stedet for 2x120GB? Hvilket skjermkort bør jeg i så tilfelle vurdere? 9600PRO?

Lenke til kommentar

Da er ordren slettet og en ny er lagt inn! Er dette gode valg?

Erstattet skjermkort med 9500np (kjøper nytt når half life 2 og doom3 kommer ut) inkluderte raptoren igjen og byttet ut Hansol-skjermen med en Samsung Syncmaster 753DFX som kostet ca 200kr mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...