Gå til innhold

Konge-PC! Enig?

Anbefalte innlegg

Er dette en god kombinasjon? Sitter klar til å trykke på bestill knappen :D

Noe som bør endres i siste øyeblikk? PCen skal overklokkes :woot:

AMD Athlon XP 2500+

Western Digital Caviar 120GB SE IDE 7200RPM

Western Digital Raptor 36,7GB SATA

EPoX EP-8RDA3+

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB

Hansol 17" CRT 720D TCO-99

Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Gold PFC

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, styr unna den strømforsyningen, den bråker som et lite h*. Sats heller på en Antec eller Enermax. 550W er uansett overkill, 350 - 450W skulle være mer enn nok.

En ting til, med dagens priser på 19" CRT, kan jeg ikke skjønne hvorfor du vil ha en 17" (hvis du ikke har plassmangel da).

Lenke til kommentar

Hvilken XP?

En anne her sa at strømforsyningen støyer. Jeg har ikke den samme men en annen Q-Tec og den bråker som ett helvete. En stille PC er nice!

Ville nok gått for Raptoren ja, hvis du har nok med totalt 170 GB plass.

170GB? :roll: Blir jo 157GB men IRL bare 145 ca

Lenke til kommentar

17" er garantert stort nok for meg! Hater store skjermer bortsett fra når jeg skal se film. Upraktisk på LAN. Støy er overhodet ikke noe problem. Har en volcano 11 liggende som skal kjøle prossesoren på full guffe hele tiden :D Jeg er ikke særlig sensitiv ovenfor støy :lol: .

Lenke til kommentar
Ville vel vurdert å bytte hovedkortet til abit nf7-s v2.0 også byttet ut diskene med 2 stk s-ata disker for så å kjøre dem i raid 0. Da vil du uansett få meget god harddisk ytelse og mer diskplass.

Problemet er prisen! Går jeg for det oppsette jeg satte opp er jeg fullstendig blakk :cry: Er enig med deg når det gjelder ytelesen til systemet med to s-ata disker, men...

Når det gjelder hovedkortet har jeg så og si bestemt meg. Har hørt veldig mye positivt om det hovedkortet, spesielt når det gjelder overklokking 8)

Lenke til kommentar
Er dette en god kombinasjon? Sitter klar til å trykke på bestill knappen :D  

Noe som bør endres i siste øyeblikk? PCen skal overklokkes :woot:  

AMD Athlon XP  

Western Digital Caviar 120GB SE IDE 7200RPM

Western Digital Raptor 36,7GB SATA

EPoX EP-8RDA3+  

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB

Hansol 17" CRT 720D TCO-99

Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Gold PFC

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

Hvilken XP ? :o

Lenke til kommentar

Ang diskene:

Jeg ville ihvertfall satset på 2x120gb istedenfor den raptor saken. Greit nok at du får noe bedre ytelse på spill/programmer men de ~83gb'ene du mister er ikke verdt det etter min mening.

Men....spørsmålet er jo også litt HVA du skal bruke pcen til? Om du faktisk har bruk for en veldig rask disk, f.eks. til video redigering eller noe annet der det er greit med rask disk. Til en standard spille/se film/surfe/chatte pc ser jeg ikke helt behovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...