Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i halsen under trening / fysisk aktivitet!

Jooose

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har vert ganske stillesittende i kanskje 2 år nå. Ingen trim utenom skolen osv.

Jeg har gått fjelltur den siste uken og må ta flere pauser fordi pulsen min er ekstremt høy og jeg får en slags stikkende, isende smerte i brøstet / halsen!

Hva kan dette være forno' ?

Jeg har Anstrengelses-Astma men kan ikke huske å ha hatt dette før. Er ikke forkjølet eller noen ting!

- Jooose.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått fjelltur den siste uken og må ta flere pauser fordi pulsen min er ekstremt høy og jeg får en slags stikkende, isende smerte i brøstet / halsen!

- Jooose.

Det at pulsen blir høy tyder på dårlig kondis, den isente smerten i brystet halsen får du når du presser deg hardt. Har selv hadde den isende smerten i halsen når jeg har spurtet fort og lenge.

Du går såpass hardt at du puster tyngre en vanlig? For hvis du ikke merker at du blir sliten eller tungpustet så er det litt merkelig.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Dårlig kondis vet jeg at jeg har!

Men er det altså vanlig å få den isingen?

Produserer også mye mer slim enn normalt.

Ja, det er normalt.

Bare et tegn på at man burde begynne å trene - er i nøyaktig samme situasjon som deg  laugh.gif

Bare det å løpe noen hundre meter for å rekke bussen har en tendens til å nesten gi meg slag  :w00t:

Lenke til kommentar

wow. jeg er i akkurat samme situasjon. Jogget i 3 minutter etter 2 år foran pcen og fikk smerter oppover hele brystet og halsen. Trodde det var noe grusomt galt. Jaja... jeg får trene sakte, men sikkert hvis et par hundre meter er overtrening for meg hehe.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...