Gå til innhold

Kjøpe flybillett tidlig eller sent?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe flybillett til Miami, drar om ca 6 mnd.

Har sett på flyprisene på FINN.NO en stund, og vil kjøpe når billettene er billigst.

Mitt spørsmål er; er det lurest å kjøpe billettene tidligst mulig, eller kan det hende at billetter blir billigere dess nærmere man kommer avreise? (på samme måte som hotellrom kan bli billigere fordi hotellene vil få solgt eventuelle overskuddsrom).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjette, understreker gjette, at de ikke blir billigere frem mot ferien.

Flere og flere bestemmer seg for hvor de skal og det legges ikke ut nye billetter.

Kjøpte i fjor mine sommerferie-billetter til USA 1. januar og de ble ikke billigere frem til avreise.

(billigere da definert som 1000+ for en hel familie)

Slikt varierer imidlertid fra destinasjon til destinasjon og fra årstid til årstid.

Derfor bør du også, om du ikke kun skal være i Miami, sjekke nærliggende byer, som Orlando og Fort Lauderdale.

Det kan forøvrig lønne seg å sjekke andre i tillegg til Finn.no

http://nb.momondo.com/Default.aspx

er min favoritt for tiden.

Denne selger ikke billetter selv, men måler andres priser.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

... eller kan det hende at billetter blir billigere dess nærmere man kommer avreise? (på samme måte som hotellrom kan bli billigere fordi hotellene vil få solgt eventuelle overskuddsrom).

Det kan hende. Men det at det av og til hender betyr ikke at det alltid hender -- spesielt når du er lite fleksibel på dato og reisemål. Min holdning er at det er rimelig kurant å finne moderat prisede billetter i god tid på forhånd, mens du av og til kan ha flaks og få tak i svært rimelige billetter forholdsvis tett opp mot avgang, andre ganger er det svindyrt. Om jeg vil være sikker på å få billett til en akseptabel pris kjøper jeg tidlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...