Qiia Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Hei Jeg er ei jente på 13 (fylte år den 5 mai ) som har lyst på sommerjobb/jobb. Vurdere å bli avisbud for enten VG eller Dagbladet. Bor i Ålesund. Er det noen som har erfaring, råd eller tips? Ca. hvor mye får man i lønn? Jeg har funnet VG's 'side' når det gjelder slikt; http://www.md.no/Default.aspx?tabid=593 Men er litt usikker når det gjelder dagbladet. Om noen her har vært avisbud vil jeg gjerne høre hvordand dere opplevde/opplever dette /qiia Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Du får ca. ingenting i lønn, eller du får noe rundt 80-150,- for 3-4 timer jobb i helga. Totalt ikke verdt det, har bare dårlige erfaringer. Hør heller med foreldre/bekjente om de kjenner noen som kan gi deg en jobb med normal lønn .... Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Alt avhenger av hvor mange aviser du klarer å selge. Hvor mange aviser du klarer å selge varier med hvor du selger dem. Hvis det er noen som selger Dagbladet f eks på det samme området, er det ikke sikkert at du vil få solgt mange aviser. Uansett så høres 80-150 kroner ut som litt lite, min erfaring (med Dagbladet, for en del år siden) er ca 150-200 for 2 timers arbeid. Hvis du tar en slik jobb må du være klar for å måte mange forskjellige folk, noen kan bli sinte når du ringer på en søndags morgen mens andre gleder seg over at du kommer. Du må også være klar til å jobbe i forskjellig vær, å selge aviser i regnvær er ikke akkurat drømmejobben, men det kommer dager hvor det er sol også. Til slutt vil jeg si at dette ikke er en "sommerjobb", det er en helårsjobb og jeg vil tro at du faktisk tjener dårligst i en slik jobb om sommeren fordi mange er reist på ferie. Lenke til kommentar
Qiia Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Takk for svar! Jeg tror jeg kommer til å selge for dagbladet(www.dorsalg.no).. Som trettenåring er det ikke spesielt mange jobber man kan ta, med tanke på lekser og skole. Dessuten har jeg en hund som trenger lufting, og da er det jo ideelt når jeg kan få søstra/vennen min/faren min til å ta med henne. Været er ikke så ille, for 'det fins ikke dårlig vær, bare dårlige klær'. Men det er nok rett som dere sier, noen ganger vil det ikke friste i det hele tatt. -Vil gjerne ha flere svar Lenke til kommentar
libanjjama Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 hei jeg heter liban og er 13 år jeg fylte 13 på 24 mai jeg ønsker å få jobb som avisbudt jeg bor i ryen i solfjelshøgda34 Lenke til kommentar
libanjjama Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 hei jeg heter liban og er 13 år jeg fylte 13 på 24 mai jeg ønsker å få jobb som avisbudt jeg bor i ryen i solfjelshøgda34 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå