Gå til innhold

Audio sync problemer med Premiere CS5, CS4.

Anbefalte innlegg

Jeg har en rekke avi. filer som jeg jobber med. I cs4 merket jeg et veldig stort out of sync problem, lyden hang veldig mye etter bilde. Jeg installerte nå CS5 for å oppdage at problemet er blitt mindre, men fortsatt merkbart i stor grad.

Jeg har aldri tidligere opplevd noe slikt i premiere, men nå er det lenge siden jeg har redigert. Noen som har en anelse om hva som forårsaker problemet? Jeg har installert/avistallert k-lite codec pakken, og ffdshow, uten noe forbering.

Tips mottas med glede!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filene er 42 minutter lange

Mulig det som er problemet

Hva slags avi fil er det?

Hm, hva slags avi? Vel, det er lostepisoder , som jeg da skulle lage en trailer ut av. Har tidligere redigert hjemmelaget video uten problemer, og filene var lengre enn 40 min. Rart premiere skulle slite med avi filer?

Lenke til kommentar

Last ned gspot og se hva som er brukt av codec. Avi er et kontainerformat som kan inneholde alt mulig rart av codecer.

Du kan jo forsøke å rekode til noe annet som premiere takler bedre. F.eks via Super, Mediacoder, Avidemux el.l.

Lenke til kommentar

Last ned gspot og se hva som er brukt av codec. Avi er et kontainerformat som kan inneholde alt mulig rart av codecer.

Du kan jo forsøke å rekode til noe annet som premiere takler bedre. F.eks via Super, Mediacoder, Avidemux el.l.

Ok. takk,har ikke noe særlig peiling på det med formater. Skal gjøre som du sier og se om det hjelper. Blir veldig slitsom å konvertere, siden det er snakk om mange filer som skal redigeres, fra alle lost sesongene. Uff.

Men takk for tipset. Er noen av de programmene gratis/bedre enn andre?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det nei, skal teste det for ordens skyld. Blir utrolig plagsomt uansett, når man lager en trailer. Jeg får se om det hjelper med konvertering, og hvor lang tid den tar på en 42 minutters episode.

Takk for respons

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...