LD_90 Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Vel tittelen sier sitt, jeg har nettopp kjøpt inn en CERWIN-VEGA HFA-18SX, digger den rett og slett.. men, jeg lever på litt lavt budsjett, noen som har sjekka hvor mye strøm den tar? er redd for en forferdelig strømregning, spiller ca 3-5timer med den hver dag. og ikke på full guffe, ellers hadde jeg vært hivd ut for lengst:p Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Kan gi et veldig generellt svar: Siden all strømmen du bruker vil avsettes som varme, så kan du tenke på hvor varmt det blir rundt forsterkeren. Så kan du tenke deg hvor stor varmeovn du trenger for å avgi samme varme, og spørre deg selv om du har råd til å ha en slik ovn stående på? Antar du bruker mindre enn 500W. Og de fleste av oss har vel ovner på 1000 - 2000 W. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Slå opp i manualen og finn ut for mye den trekker fra strømnettet. Står typisk under spesifikasjoner og power supply. Med den tiden du bruker enheten skal det ikke bli noen stor overraskelse på strømregninga. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Slå av PC-en for å kompensere! (Gitt at du har et såkalt "beist".) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 http://www.fixel.no/Sikringsskap/stromkalkulator.html Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Forsterkeren kan gi 500 watt maks, jeg gjetter på at den er klasse D, så da drar den kanskje 600 watt. Det vil være på maks volum. Ved normale lyttenivåer vil du nok ligge under 10 watt. (+ det forsterkeren trekker på å være på, som ofte er 2-3watt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå