GoldenHymn90 Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg går vg3 nå, og er ferdig til sommeren. Jeg har søkt skole gjennom SO, og fikk nylig et omslagsark som må fylles ut og sendes til saksbehandlende institusjon innen torsdag 13. mai 2010. Men så lurer jeg på hvordan jeg fyller ut dette skjemaet? Jeg skjønner ingenting av det, og som jeg har fått med meg så er det ikke all verdens jeg trenger å fylle ut. Jeg regner med jeg bare må fylle ut "1. UTDANNING FRA VIDEREGÅENDE SKOLE". Vitnemål fra fullført og bestått 3-4 årig videregående skole, fylle ut her: Jeg har sett på nettsøknaden min hos SO at jeg har elektronisk vitnemål Teknisk fagskole, forkurs, fag-/svennebrev, fyll ut her: Hvis du har enkeltfag fra videregående skole som ikke står på vitnemål, fyll ut nedenfor. Kan noen være så snill å gi litt hjelp? Føler jeg er litt stresset nå. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Du må fylle ut alle relevante deler av skjemaet. Siden du er ferdig til sommeren skal du på pkt 1, utdanning fra VGS, krysse av for at du fullfører VGS sommeren 2010 og ettersender vitnemål. Lenke til kommentar
operg Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Omslagsark: hvem skal sende det inn? Alle søkere vil få tilsendt omslagsark som kvittering på søknaden, men ikke alle trenger å sende det til sin saksbehandler. Hvis søknaden din bare skal vurderes på grunnlag av elektronisk vitnemål i den nasjonale vitnemålsdatabasen (NVB), trenger du ikke å sende inn omslagsark. Er du avgangselev våren 2010, bør du sjekke på nettsøknaden din innen 1.juli om vitnemålet ditt er registrert i NVB. Er det ikke regisrtert i NVB, må du sende inn bekreftet papirkopi av vitnemålet til din saksbehandler. Krikkert: de tingene du nevnte har han allerede svart på da han søkte hos SO. Sannsynligvis trenger han ikke å sende inn noe som helst, men sjekk først. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Så det kan hende jeg ikke en gang trenger å sende tilbake arkene i retur? Det eneste jeg kan krysse av er vel at jeg skal ettersende vitnemål? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå