Colin Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Hei Jeg jobber på en skole hvor vi på nye maskiner nå ruller ut Windows 7. Det er Windows 7 Professional 32-bit. Maskinene er HP 6730b. Jeg bruker utrulling fra kommunens IT-avdeling, som gjør at i tillegg til Windows 7 kommer det en del tilleggsprogrammer som Office osv. Problemet ligger i Adobe Flash Player. I IE8 vil ikke denne fungere på disse maskinene, med unntak av 1. Jeg vet ikke hva som har gjort at denne er forskjellig fra de andre. Jeg har testet dette umiddelbart etter installasjon, så maskinene burde være relativt like. Flash brukes av lærerne blant annet til å kunne vise snutter fra YouTube osv. YouTube gir melding om at jeg må oppgradere Flash Player versjon, men kjører den siste versjonen. Jeg har selvsagt også forsøkt med å legge inn ny Flash manuelt, uten hell. Google Chrome kjører Flash helt fint, men altså ikke IE8, og flertallet av lærerne vil bruke IE da de er kjent med denne (lærere er dessverre litt vanedyr på IKT-siden..... ). Noen umiddelbare tanker? Jeg har sikkert ikke gitt all nødvendig informasjon, men hvis noen har noen idéer hadde det vært fint. På forhånd takk, og ha en fortsatt fin lørdag! Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Husk at det finnes to forskjellige versjoner med flashplayer; det er pluginversjonen som fungerer på firefox, opera og chrome og så har du ActiveX versjonen som fungerer på Internet Explorer... Det er irriterende, men skal du ha flash på både chrome og ie så må du ha begge versjonene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå