Pepsi Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Tok deres råd; tok meg en tur til Macbutikken i Stavanger. Etter å ha sett på både ibook og Powerbook 12", så blir det nok en ibook på meg, mest pga. prisen. Men, en ting jeg reagerte på det var at begge to kostet 15000,-. Burde ikke ibooken vært noen tusen billigere?? En ting til, som jeg gjerne vil vite. Går det bra å spille CM på en ibook? (det er det eneste spillet som er aktuellt for meg) Takker for svar. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Ja, iBooken bør koste under 10.000 nå. Dvs. rundt 10.000, den ligger på 9.500 på apple/store. Har ikke prøvd CM på min iBook 12" 800MHz, men Warcraft III går bra med alle settings satt høyt i 1024x768. Jeg har dog bare spilt Black Rock and Roll eller hva et av de første oppdragene heter (jeg er i grunnen ganske grønn på WC3. Jeg anbefaler gjerne iBook, men koster iBook og PB det samme er selvfølgelig valget klart.... Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Ja, da bør jeg vel gå for en Powerbook, men jeg synes det er merkelig at de skal koste det samme. Tror ikke det stemmer helt........ Men, generellt; er du fornøyd med maskinen eller angrer du på at du ikke valgte powerbook? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg angrer ikke et sekund. Det var et par dager hvor jeg var litt bitter fordi Powerbooken gikk ned 2000 rett etter at jeg hadde kjøpt den og jeg fikk litt lyst på den likevel, men jeg vil heller bruke de 5000 som prisforskjellen utgjør på noe annet flott, en iPod for eksempel. Ibooken er en fin og svært funksjonell maskin som dekker mine behov helt ypperlig (liten, lett og kjører det meste man trenger til studier helt greit, i tillegg til å kunne kjøre en del spill, selv om man selvfølgelig må unngå de heftigste). Så anbefalingen min er klar hvis du skal kjøpe deg maskin og helst ikke vil legge i 5000 ekstra. Husk at en 12" maskin aldri vil være en fullverdig desktoperstatter. Men jeg har altså ikke prøvd PB over tid, så jeg gir deg bare erfaringen med iBook! Lars Erik Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 hvordan er det med støynivået under stressing av maskinen? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 hvordan er det med støynivået under stressing av maskinen? Skrudde seg på noen vifter én gang som jeg la merke til, men har ikke merket mer til det ved spilling av WCIII e.l. Det var ikke mye støy, men den kunne høres. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 jeg ville valgt powerbooken. Jeg er en smule bitter for at jeg tapte 4000 da prisene gikk ned, men etter å ha tenkt gjennom det var kjøpet enda veldig velykket. Jeg valgte PB fremfor Ibook pga at jeg var nyskjerrig på filmredigering, dessuten fristet maskinene til to av kameratene mine meg veldig. Sitter nå med en Ipod 15 gb en 867 PB4 og en T610, ganske komplett=) Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg ville valgt powerbooken. Jeg er en smule bitter for at jeg tapte 4000 da prisene gikk ned, men etter å ha tenkt gjennom det var kjøpet enda veldig velykket.Jeg valgte PB fremfor Ibook pga at jeg var nyskjerrig på filmredigering, dessuten fristet maskinene til to av kameratene mine meg veldig. Sitter nå med en Ipod 15 gb en 867 PB4 og en T610, ganske komplett=) Jepp samme her, 12" powerbook og 15 ipod. Har nokia 3650 jeg da :smile: Ipod'en er rett og slett bare rå, lyden er jo sinnsykt bra i den. Bedre mp3 spiller enn det skal du lete lenge etter! Jeg ville FOR ALL DEL vente til 23-28 juni med å kjøpe powerbook! Da kommer det høyst sannsynlig oppgraderinger på alle powerbook'ene (kanskje ibm 970? ) Du kommer til å angre bittert hvis du ser at det blir lansert en ny powerbook to-tre dager etter du har kjøpt den! Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 La oss ikke overdrive. Høyst sannsynlig vil det ikke skje noe med 12" Powerbook. Men alikevel støtter jeg dennis88 i at man sannsynligvis burde vente til etter WWDC (som da er fra 23-27 muligens 28. juni). Men kanskje oppgraderer de maskina med noe man ikke trenger og setter opp prisen igjen? Kan slå begge veier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 funker de fleste pc spill på mac? eller er det bare noen? fins det noen database eller noe som har oversikt over hvilke pc spill som virker..? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 funker de fleste pc spill på mac? eller er det bare noen? fins det noen database eller noe som har oversikt over hvilke pc spill som virker..? Nei, de må lages/kompileres spesielt for mac. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 funker de fleste pc spill på mac? eller er det bare noen? fins det noen database eller noe som har oversikt over hvilke pc spill som virker..? Nei, de må lages/kompileres spesielt for mac. Apple.com har en fin database over spill som er laget for Mac. Jeg er overrasket over hvor mange dataspill som finnes for Mac egentlig. Hadde trodd at det var færre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå