Gå til innhold

Nokia 5130 ExpressMusic

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en billig mobil av typen Nokia 5130 ExpressMusic. Veldig fornøyd med den siden jeg ikke betalte mer enn 400,- for en som hadde blitt kjøpt for 2 mnd siden og av en eller annen grunn aldri har blitt brukt. Som vanlig når man kjøper ny mobil vil man konfigurere litt innstillinger og sånn, og det meste her har gått greit, bortsett fra da jeg ville endre ringetone. Jeg har satt i en minnebrikke på 2Gb der det fra før ligger en god del sanger, men det ser ikke ut til at noen av dem kan brukes som ringetone. I hvert fall er ikke "bruk som ringetone" et valg i undermenyen til noen av sangene. Noen som har litt erfaring med dette og som kan hjelpe meg? Jeg nekter simpelthen å tro at Nokia i 2010 (eller den kom vel i fjor) har laget en telefon der man ikke kan bruke egen musikk som ringetone. Dette husker jeg at man kunne gjøre med omtrent samtlige av Nokias modeller for en 6-7 år siden, så hva er "hemmeligheten" for å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt tungvint på disse modellene, jeg har selv nokia 5800, men jeg fant det ut selv til slutt. Det er slik at du kan velge ringetone for hver status, generel, lysløs osv.

Slik finner du fram: Meny - innstillinger - personlig - profiler - velg generel, for jeg regner med at det er der du vil ha den. Velg da generell og trykk på tilpass også ser du øverst hva din ringetone nå er. Bare trykk der så kan du velge blandt alle musikkfilene du har på telefonen.

Lenke til kommentar

Det er litt tungvint på disse modellene, jeg har selv nokia 5800, men jeg fant det ut selv til slutt. Det er slik at du kan velge ringetone for hver status, generel, lysløs osv.

Slik finner du fram: Meny - innstillinger - personlig - profiler - velg generel, for jeg regner med at det er der du vil ha den. Velg da generell og trykk på tilpass også ser du øverst hva din ringetone nå er. Bare trykk der så kan du velge blandt alle musikkfilene du har på telefonen.

Nja. Det har jeg prøvd mange ganger uten at det hjalp, men jeg fanmt det ut nå. Jeg måtte gå inn i galleri, og der kom minnekortet opp under navnet "no name". I den lå det en mappe som het sounds der de samme sangene som jeg kan spille av i musikkavspilleren ligger, men forskjellen var at nå kunne jeg velge "bruk som ringetone" fra undermenyen. Case resolved and closed :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...