Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot sequence forandrer seg til tider

Anbefalte innlegg

Har problemet med at BIOS lever sitt eget liv, har deaktivere alt av usb og internett boot for å få en rask oppstart, men kort tid sener forandrer maskinen dette tilbake.

Noen ganger under oppstart får jeg NTLDR is missing og da må jeg inn igjen å forandre primary harddrive som kan stå som #4 på boot sequence til #1.

Hvorfor skjer dette og hva kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og bytt BIOS batteri :) Viss det er tomt, så kan den sette tilbake default settings.

Men hvis BIOS batteriet er tomt ville ikke dette tulle med flere ting? Har en helt normal oppstart, er bare at BIOS helt på egen hånd forandrer BOOT sequence til tider :roll:

Lenke til kommentar

Nå vet jo ikke jeg hva annet enn bootsequence du har endret. Men viss det bare er det som blir endret, og ikke noe annet, så kan du jo prøve å flashe Bios.

Har manglende kunnskaper til å begi meg ut på flashing av BIOS, hvis ikke du har noen enkle instruksjoner? :thumbup:

Lenke til kommentar

Har manglende kunnskaper til å begi meg ut på flashing av BIOS, hvis ikke du har noen enkle instruksjoner?

Instruks om hvordan du flsher BIOS på ditt hovedkort finner du på produsentens hjemmeside. Der finner du gås evt. ny BIOS og verktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...