Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date søstra til en kompis, er det mulig å få til?


Anbefalte innlegg

Lillesøstra til en kompis og jeg har truffet tonen godt og prater mye når jeg er på besøk og en del på facebook og MSN. Det har etterhvert blitt ganske tydelig, og skinner gjennom i så og si alle samtalene våre, at det ligger noe mer bak ordene enn vanlig, fra begge parter. Jeg har skikkelig lyst til å be hun med ut på date, men er litt usikker, siden det faktisk er lillesøstra til kompisen min.

 

Noen som har noe løsningsforslag eller råd/tips å komme med, så hadde jeg satt stor pris på det! :)

Endret av Sailfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare si det som det er til han kompisen din det? OM dere er gode venner bør jo ikke det by på noen problemer?

 

Men burde jeg kanskje spørre henne på date først, sånn at jeg er 100% sikker på at det er noe der, og ikke bare noe jeg finner på i hodet? Eller burde jeg spørre kompisen min om det er greit for han, før jeg ber henne ut? Dette er ikke lett!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Du burde spørre vennen din først. Du er jo tross alt kompisen din.

 

Personlig, hadde jeg ikke likt at en nær venn meg, hadde gått ut med søstra mi :D

 

 

 

Men nå har jeg ikke en søster..

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Vel hvis dere er kompiser så er det et tveegget sverd. Er du en type personlighet som du tror kompisen ville vært trygg på å la få date lillesøsteren? Altså at du ikke er en predator, rundbrenner osv. Uansett er det ganske umulig å si hvordan han vil reagere da, snakker som en storebror selv, lillesøstre er noe man vil beskytte ganske mye. Hva hvis din kompis ville date din lillesøster? Hvordan ville du da reagert? Puuh, en vanskelig situasjon du har havnet i. Jeg hadde iallefall forsikret meg om at det var noe der, altså at det er ganske obvious, slik at du ikke driter deg dobbelt ut. :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Om du i det hele tatt skal date henne, må du virkelig like henne. Sårer du hennne, sårer du også kompisen din.

 

Jeg anbefaler deg om å IKKE gå ut med hu, om du virkelig ikke liker henne på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg liker henne skikkelig godt, og hvis jeg ber henne ut på date så er ikke det bare for å få seg et "nummer", men for å bli bedre kjent og se om det kanskje er grunnlag for et mer seriøst forhold etter hvert. Jeg anser ikke meg selv som en predator og jg er ganske så sikker på at kompisen min ser på meg som en trygg person, en som er til å stole på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Ok, det er bra.

 

Men jeg mener fortsatt at du bør snakke med vennen din angående dette.

Du må vise han at du virkelig liker søstra hans, og ikke ute etter sex..

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Trenger jo nødvendigvis ikke be henne med ut på date heller da, men bare finne på noe på fritiden bare dere to. Gå en tur, bak boller er noe. Men du kan jo selfølgelig høre med henne om du ikke er helt på jordet og at hun ikke ville ha sett på deg på den måten.

 

Jeg tror ikke jeg hadde likt at noen av mine kompiser hadde vært på G med min søster, men det kommer vel egentlig veldi ann på hvem det er. (Også er hun bare 3år da, men om hun var eldre :) )

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

en av bestekompisene mine er kjæreste med søstra mi :)

 

fungerer utmerket for min del :p

han har praktisktalt flyttet inn hos oss (altså.. hos mamma og pappa)

 

eneste som kan være litt negativt er at han vil gjerne ha ho med på alt. ender opp med at jeg er mye sammens med søstra mi, og det kan være litt slitsomt i lengden.

 

kan jo også si's at jeg er sammens med venninna til søstra mi :p funker bra det også :)

Lenke til kommentar

Uansett er det ganske umulig å si hvordan han vil reagere da, snakker som en storebror selv, lillesøstre er noe man vil beskytte ganske mye.

 

Jaså? Min lillesøster er da gammel nok til å kunne ta vare på seg selv samt ta sine egne valg og stå for dem, hvem hun går ut med bryr meg da pent lite - skulle det derimot skje noe er saken en annen :)

 

Nei, merker du at tonen er der mellom dere få for all del grønt lys av kameraten din før du gjør noe som helst mer med saken - ellers havner du mellom barken og veden ganske fort.

Lenke til kommentar

Kommer jo an på hvor gamle dere er, hvor lenge det varer og hvordan dere behandler hverandre.

Men tror det er en rimelig stor sjans for at du mister kompisen når dere gjør det slutt.

Kanskje ikke helt åpenbart, men at han ringer mindre.

Eventuelt på grunn av at søstera maser om hvordan du er.

 

Med mindre dere gifter dere, og/eller lager unger sammen.

 

Samtidig vil du jo få mindre tid til kameraten når du er sammen med søstera, så på en måte er det jo din feil.

 

Så ville tatt det sakte.

Lenke til kommentar

dette er et minefelt du roter deg oppi nå....

 

her velger du nok mest sannsynlig med å ende opp enten med en kompis mindre (eller en dårligere venn) og dame eller med en kompis og noen kleine øyeblikk når du er hos han og søstra er der.

 

du er allerede venner med kompisen din, om det funker med søstera vet du ikke enda.

om han er bestekompisen din så ville jeg nok gått for han. men kjærlighet gjør deg blind.

 

men ja dette er ei klein situasjon.

og som storebror selv så har jeg nok syntes det har vært jævla rart om en av kompisene mine var sammen med søstersen. så jeg har nok ikke jobba hardt for å opprettholde kontakten med den vennen for å si det sånn.

 

men dette er individuelt, og om du nevner det for kompisen din så kan det nok bli greit kleint, eller at han ser det som en spøk (har jeg gjort først)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Tror de fleste er enigh med meg når jeg sier at du egentlig bør holde deg unna søstra til kompisen din.

 

Men hvor gamel er du ?fdvis du er under 18 år gammel eller noe, så er ikke sjansen stor at forholdet varer lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...