Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fjerning av mandler

Grasto

Anbefalte innlegg

Hei. Har et par spørsmål til fjerning av mandler.

Tirsdag til uka skal jeg under kniven. I dag har jeg litt igjen fra forkjølelsen tidligere denne uka(til tider litt halsvondt og snyter meg ofte)

Må jeg være helt frisk når jeg skal opereres? Skal jo ha full narkose.

Har også planer om å ta en ny tatovering i morgen. Denne kommer nok på underarmen. Kommer dette til å ha noe å si med tanke på operasjonen?

Takker på forhånd for svar.

- Simen Grasto

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det går nok fint skal du se. Mange sier at saftis og yoghurt hjelper å spise etterpå, men for meg sved det bare i halsen. Druer og moste bananer funket ihvertfall fint.

Har operert mandlene selv, og det var veldig vondt første uken, men langt ifra så ille som jeg trodde!

Du må ha masse lykke til med operasjonen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Tusen takk. Har lest litt inne på en annen side her på forumet. Er veldig forskjellig fra person til person hvordan man reagerer. Så får ta det som det kommer.

Tatoveringa ble flytta til 20. Mai. Så er kjedelig om jeg ikke er bra til da :p

Lenke til kommentar
Gjest Simen

Tusen takk for svar. I skrivende øyeblikk ligger jeg i sykesenga på elverum sykehus :) Hadde operasjonen ca. kl. 11.00 i dag. Så våkna jeg litt groggy kl. 14.00. Fikk et glass vann, også 3 stikkpiller. Så sov jeg til klokka 16.30. Formen er bra men fortsatt litt groggy som sagt :p Har fått yoghurt og lolipop av sykepleieren :D

Nå begynner jeg å bli litt trøtt igjen kjenner jeg. Så god natt alle sammen :D

Lenke til kommentar

Nå som jeg sitter her så har jeg ikke såå vondt. Litt er det, men har hatt det vondere før. Kommer først smertene etter operasjonsdagen?

Det er veldig individuelt når de kommer, men ofte 3-6 dager etter operasjonen pleier å være det verste smertehelvete. Men du kommer deg fint gjennom det ;)

Lenke til kommentar

Litt info til dere som er nysgjerrige på hvordan det har gått med meg :) På lørdag var jeg tilbake på sykehuset pga. blødning og sov over til søndag. I går måtte jeg også tilbake fordi jeg blødde, når jeg kom da så var det en overlege som svidde av noe greier på ene siden. Blødde også 2 ganger i natt. Og her er en tekst der jeg har beskrevet hva som har skjedd til en annen person. Håper ikke jeg skremmer andre. Men jeg av alle de som fjerner mandlene så var jeg innenfor den ene prosenten som måtte ta operasjon på nytt.

18. Mai 2010

Klokka 10 var jeg nede for å svi av noe greier på høyre side i halsen. Det gjorde helt forjævlig vondt, for hu putta en bommulsdott ellno som var dyppa i no sterk syre inn i selve såret for å rense og fjerne blodet som var der. Dette gjorde du flere ganger. Så fikk jeg satt en diger sprøyte i halsen. Resten av prosessen da var grei siden jeg var bedøvd. 2 timer senere begynte jeg å blø igjen og måtte ned til legen igjen. Da var det venstre side i halsen som hadde begynt å blø, da var det faktisk enda vondere, hu gjorde ikke akkurat det samme, men jeg satt å grinte og skalv etterpå, så det gjorde vondt nok. Når jeg skulle opp igjen da, så kom jeg og sykepleieren til heisen, også begynte jeg å blø igjen. Da kom det også noe fra magen, men det var bare det som hadde gått fra halsen og ned til magen istedenfor munn. Gikk tilbake til legen, jeg gapa opp og hu sa at du får få narkose så vi får operert og gjort ting skikkelig. Og det fortsatte å blø og jeg gulpa opp blod som bare faen. Når jeg fikk narkosesaken gjennom maska måtte jeg ta den av og på selv fordi jeg måtte spytte ut blodet som kom. Så da ble det operasjon igjen.

Og her sitter jeg nå i skrivende stund og knasker isbiter for harde livet i håp om å ikke få noen flere blødninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...