fotogigen Skrevet 7. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2010 Bildet er tatt med sigma 18-50 makro f2.8 med close up filter.det var vanskelig å få til,fordi eg måtte vere så nær.Eg kunne godt tenke meg å få kritikk på det tekniske på dette bildet. Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Synes nedre del av blidet er "dratt/uskarpt". Vanskelig å forklare, men ser nesten ut som at det er bevegelsesuskarphet i nedre del av bildet, men ikke på selve humla. trolig en følge av dårlig utstyr, eller kvasiløsninger. (ikke at tanken er å slakte utstyret ditt, men områdene som er uskarpe har rare artifakter syns jeg) - Ville hatt litt mer dybdeskarphet. -Ser at bildet er croppet ganske kvadratisk. noen spesiell grunn til det? Jeg ville heller ha sidestilt blomsten og humlen mot høyre med 1/4 bredde. (eventuelt ikke klippet bort deler av bildet på venstre side så det ble bredere) Edit: cropomtale Endret 16. mai 2010 av jim_smyth Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 takk for lærerik kommentar! Vurderer å kjøpe meg eit skikkelig macroobjektiv,visst interessen for slik fotografering fortsetter.(eg er ganske fersk på dette) Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 høres lurt ut. hvis du har canon kan jeg anbefale 100mm macro fra canon. Den tegner endel skarpere enn resten av objektivene mine:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå