TBJ Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Har vært på ferie i utlandet og tatt mange (neste 500) bilder, men jeg glemte å stille klokkeslette på kameraet . Nå har alle bildene norsk tid i seg (mulig det er EXIF-informasjon det heter). Hvordan kan jeg på en enkel måte endre på alle disse uten å gå på hvert bilde å gjøre det én etter én? Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har vært på ferie i utlandet og tatt mange (neste 500) bilder, men jeg glemte å stille klokkeslette på kameraet .Nå har alle bildene norsk tid i seg (mulig det er EXIF-informasjon det heter). Hvordan kan jeg på en enkel måte endre på alle disse uten å gå på hvert bilde å gjøre det én etter én? Jeg mener at Imatch fra www.photools.com kan gjøre dette. Du kan laste ned en 30 dagers trial og prøve. Skal du kjøpe koster den bare 350,-, noe som er omtrent gratis etter mitt skjønn(for en _så_ kraftig sotfware). Lenke til kommentar
Jks Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 ACDSee har en funksjon som kalles 'change timestamp' og den endrer klokkeslett på 500 bilder i en fei. Still systemklokka på PC'en til det klokkeslettet du vil ha, merk de bildene du vil endre dato/klokke på, og velg chasnge timestamp-funksjonen. Husk å resette klokka :-) ACDSee kan du laste fra nettet, og er det raskeste og mest komfortable bilde-administrasjons-programmet som jeg har vært borti hittil :-) Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Fikk det ikke til med ACDSee (programmet jeg bruker til vanlig). Problemet er at bildene skal alle ha + 1 time. Jeg så ingen options for det der. Men jeg fikk det til med Exifer !!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå