hightow Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Er det noen som kan si meg fordelen/hensikten med klone-funksjonen i VMware? Det er jo like greit å kopiere VM'en på disk. Kjappere er det også. Endret 7. mai 2010 av hightow Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Så vidt jeg kan se vil en kopi dra med seg diverse innstillinger som MAC og UUID, slik at man ender opp med 2 identiske maskiner (på godt og vondt). Kloning vil riktignok kopiere disken men vil endre MAC og UUID. http://www.vmware.com/support/ws55/doc/ws_clone_overview.html Lenke til kommentar
hightow Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) OK, tror ikke det har så mye å si for min del. Jeg klonet en VM, men harddisken ble av en eller annen grunn ikke pre-allokert som originalen. Endret 7. mai 2010 av hightow Lenke til kommentar
hightow Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Var visst flere som hadde undret seg over dette, og er en kjent issue. Kan derimot importere eksisterende VM'er, og endre harddisk-oppsettet på den måten. Kan også bruke vmware-vdiskmanager, for importering tar år og dag ... Det ble jeg klonet på vanlig måte, for deretter å konverterte disken til pre-allokert vha vmware-vdiskmanager. Litt tungvindt men-men .. Endret 7. mai 2010 av hightow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå