South_Bridge Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Installerte fedora 12 fra livecd (minnepenn) og det meste har kommet inn unntatt trådløst nett. kjører jeg lspci får jeg opp: (nettverksrelatert) 01:00.0 Network controller: RaLink RT2860 04:00.0 Ethernet controller: Attansic Technology Corp. Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller (rev b0) wired er på plass, men wireless er heller mangelfullt. Noen som har peil på hvordan jeg kan få løst dette problemet? fedora kjører på en asus eee 901. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hva mener du med at det ikke funker? Kommer ikke kortet opp i det heletatt, eller er det bare trøbbel med å koble til et nett? Finner du nett? Du kan jo kjøre ifconfig og iwconfig i terminalen og se hva outputen er der (eller lime den inn her). Om kortet er der, men bare ikke vil koble til noe, kan du jo forsøke et annet nettverksprogram, anbefaler Wicd. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 http://fedoraproject.org/wiki/EeePc Eee PC 901/1000H wireless chip is Ralink RT2860, which is not supported by current kernel (work on support is in progress, see rt2400 project page for more details), but there's an open source driver provided by Ralink. RPMFusion has a kmod package with this driver (kmod-rt2860). Legg til rpmfusion-repositories, installer pakken kmod-rt2860. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå