Gå til innhold

Mentalist bøker / videoer.


Anbefalte innlegg

Jeg har med fasionasjon endelig begynt å se litt på The Mentalist som går på TPB. Selvfølgelig er jeg meget klar over at dette er veldig blåst opp på TV, altså alt han får til men jeg vil uansett gjerne lære mer om slike former for "cold reading", kroppspråk, trene opp evnen til å se detaljer, manipulere hjerner og diskusjonsteknikker. Hvis noen har noen bøker, filmer, youtube filmer, sider eller lignene hvor man kan lære seg mer om disse formene for mental trening, så gjerne fortell meg.

 

Jeg har fra før lest et par bøker som:

 

Ian Rowlands - Full Facts Book of Cold Reading.

Joe Navarro - What every BODY is saying.

 

Den første er en veldig grei bok for å se hvordan "cold reading" fungerer, det er typiske ting og teknikker som alle synske bruker for å lure deg til å tro at det fungerer. Du kan lære et par ting og som kan være underholdene.

 

Den andre boken er om kroppsspråk og hvordan personer reagerer uavhengig av hva de sier. Det kan være mange detaljer du ikke tenker så mye på som f.eks at personer som liker deg åpner øynene litt mer enn personer som ikke er så fan av deg som lukker øynene litt mer. Det er ikke nøyaktig vitenskap men det er morsomt å lese og gir en grei pekepinn, spesielt å se hvordan ditt kroppspråk med bevist bruk kan brukes til å "manipulere" holdningene til andre.

 

Vel, jeg håper det ikke går under reklame, det var mer en anbefaling hvis andre også er interresert i dette. Men som jeg sa tideligere, hvis du vet om noen bøker/filmer, spesielt under psykologi og diskusjonsteknikker som kan brukes til å leke med andre menneskers hjerne, dog på en uskyldig måte, vennligst si ifra :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...