Gå til innhold

Hvor mye spiller et nøkk på stang roing?

Anbefalte innlegg

Jeg merker når Stang roing blir tungt må jeg nøkke til avogtil. Noe de fleste vennene også gjør. Ryggen er helt rett, og når jeg nøkker er det kun beina som beveger seg litt opp mens ryggen er i rett posjon. Så blir jo spørsmålet, hvor mye rolle spiller egentlig et ør lite nøkk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Men det er jo slik at jeg kan ta av 5kg og gjøre dem fint uten nøkk. Men så blir jo spørsmålet, skal man ta et lite nøkk på slutten for å den opp til øvre del av magen?

Synes at det er surt at jeg har trent stangroing i 12 uker men er litt sterkere men må nøkke til.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Tja, om den ene eller andre metoden er bedre eller værre kan jeg ikke svare på. Jeg vil si at den metoden som gir den beste følelsen i muskelen er den riktige for deg.

Når det er sagt så vil man ofte ikke få eller kjenne denne følelsen i muskulaturen hvis man er relativt fersk med vekttrening, men øvelse gjør som sagt mester.

Øvelser som blir korrekt utført stresser generelt muskulaturen mer enn juksing, på den annen side så er det jo ikke direkte negativt at man aktiverer støttemuskulatur heller da det ofte vil hjelpe deg å bli sterkere over tid.

Lenke til kommentar

Ja, vet at det er mange forskjellige varianter og mange forskjellige måter å gjøre stang roing. Husker jeg rett ble jeg opplært til å ikke nøkke fordi det var så pass høy risiko for at man krummer ryggen.

Men får vel bare høre på mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...