Hehehh Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei! I sommer skal jeg reise til Syden for aller første gang, nærmere bestemt til Kreta. Jeg har ganske lys hud og blir fort brent, og siden jeg har aldri har opplevd en skikkelig syden-sommer eller blitt ordentlig brun, lurer jeg på hvilke solfaktorer dere anbefaler meg å bruke så jeg kan få en fin og jevn brunfarge uten å bli brent? Jeg skal være der i 14 dager, og det hadde vært kjempefint om noen kunne anbefalt meg hvilke solfaktorer jeg bør bruke, hvor mange dager jeg skal bruke en bestemt, og når jeg kan gå ned til å bruke lavere. Jeg er forresten 15 år, om det har noe å si. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Denne ser grei ut selv om de kun omtaler et bestemt merke. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 kanskje du er heldig og ikke trenger solkrem, jeg har aldri brukt solkrem og har aldri hvert solbrent og jeg har "bod" i sola i mange aar Lenke til kommentar
Hehehh Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Hei, wailer! Tror nok ikke det er så lurt nei, for jeg blir utrolig fort solbrent dessverre :-/ En gang smurte jeg et tynt lag med solkrem på ryggen og jeg var ute i solen i et par timer i kanskje 28 grader, og da ble jeg kjemperød bak ryggen og veldig solbrent, så jeg må nok bruke solkrem. Særlig siden det er i Hellas, og der er det veldig sterk sol :-) En annen ting jeg lurer på er om jeg bør begynne å ta solarium f.eks 1 en gang i uken eller 1 gang annenhver uke, slik at jeg får et grunnlag i Syden. Er dette noe jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 jeg har også veldig lys hud og blir fort solbrendt. jeg starter som regel med solfaktor 40. Lenke til kommentar
Hehehh Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Tror nok jeg bør starte med solfaktor 40 jeg også, og heller gå ned til 30 og kanskje 20 etterhvert som jeg har fått litt grunnlag. Men spør igjen jeg, hehe :-) Bør jeg starte å ta litt solarium nå de ukene før jeg skal reise, slik at jeg får et grunnlag for solen siden jeg aldri før har vært i Syden, og det er ganske sterk sol i Kreta i sommerferien? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 jeg var i Hellas for endel år siden og hadde aldri tatt noen form for solarium først. det gikk bra så lenge jeg smurte meg inn med høy faktor. den 6. dagen prøvde jeg å gå ned til en lavere faktor men måtte gå hjem fra stranden etter 3 timer da jeg hadde blitt skikkelig solbrendt. heldigvis funket ypghurt-trikset slik at jeg kunne gå ut igjen ganske raskt. hus at solen der ende er veldig ster og at du blir veldig mye raskere solbrendt enn her hjemme i Norge. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Tror nok jeg bør starte med solfaktor 40 jeg også, og heller gå ned til 30 og kanskje 20 etterhvert som jeg har fått litt grunnlag. Men spør igjen jeg, hehe :-) Bør jeg starte å ta litt solarium nå de ukene før jeg skal reise, slik at jeg får et grunnlag for solen siden jeg aldri før har vært i Syden, og det er ganske sterk sol i Kreta i sommerferien? Solarium kan være lurt, men pass på, man blir fort svidd der også.. Ikke gå for maks styrke med en gang for å si det sånn. Bruk en høy solfaktor, det tar litt lenger tid å bli brun, men så slipper du alt stresset med solbrenthet og flassende hud også. Faktor 40 er vel nesten sunblock, jeg hadde gått for en rett under 30 tallet. Edit: Husk å smøre ofte Endret 14. mai 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå