lisA- Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste denne, så det ble her. Jeg skal flytte til broren min for en stund i sommer og bo der et par måneder fram til jeg begynner på skolen og får meg hybel, og da melder jeg også flytting. Jeg skal også ha posten min dit, men siden jeg ikke skal bo der så lenge så ser jeg ikke vitsen med å merke postkassen med mitt navn. Er det sånne ting man skal bruke C/O adresse til? Kan jeg skrive navnet til broren min i det feltet siden han eier adressen sånn at posten ikke blir returnert fordi de ikke finner navnet mitt? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste denne, så det ble her. Jeg skal flytte til broren min for en stund i sommer og bo der et par måneder fram til jeg begynner på skolen og får meg hybel, og da melder jeg også flytting. Jeg skal også ha posten min dit, men siden jeg ikke skal bo der så lenge så ser jeg ikke vitsen med å merke postkassen med mitt navn. Er det sånne ting man skal bruke C/O adresse til? Kan jeg skrive navnet til broren min i det feltet siden han eier adressen sånn at posten ikke blir returnert fordi de ikke finner navnet mitt? Du kan bestille midlertidig omadressering og da vil posten komme dit. Det som skjer da er at postmannen ser at du skal ha midlertidig omadressering, så tar han og klistrer gule lapper på all posten og postlegger det. All post som kommer til den gamle adresse vil da bli sendt til den midlertidig adressen (altså hos broren din) og det vil da stå c/o ditt navn på klistremerket. Nå spørs det jo selvsagt hva de som sender deg posten sender til. Du kan jo bare endre sånn at de skal sende til broren din hvis det er det du mener, da funker det sikkert å skrive c/o... jeg har bodd et sted uten å melde flytting et helt år og det har gått helt fint, hvis jeg bestiller noe bruker jeg bare den nye adressen og posten kommer fram.. samtidig kommer posten jeg ikke har byttet adresse på hjem der jeg bodde før. Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Men må jeg melde adresseendring til posten? Det har jeg egentlig ikke tenkt til å gjøre. Jeg mente egentlig de som sender post til den folkeregistrerte adressen min (sånn som banken f.eks). Jeg får vel også godkjent flyttemelding til den folkeregistrerte adressen? Og det er jo litt kjipt om den ikke kommer frem fordi jeg trenger den. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Vel, når du flytter inn på hybelen går jeg utifra at du er nødt til å bytte adresse slik at du får posten til hybelen din. I såfall er det snakk om en midlertidig periode som du ønsker posten hos broren din. Da har du egentlig bare tre valg: 1. Endre adressen de som skal sende deg brev skal sende til (mye styr?). Nå vet jeg ikke hvilke adresse bankene bruker, men å endre adressen i folkeregisteret er vel litt styr hvis det bare er for 3 måneder? Vil jeg tro, skal ikke si noe sikkert her. 2. Melde midlertidig omadressering hos posten (koster litt penger). 3. Ikke gjøre noe og la posten hope seg opp på din gamle adresse. Du trenger altså ikke melde flytting (til posten) på noen av alternativene. Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Poenget er at jeg MÅ melde flytting til broren min (ellers har jeg ikke sjans til å komme inn på vgs i det fylket) og at jeg MÅ ha post fra skattetaten/folkeregisteret til den adressen. MEN når MITT navn IKKE står på postkassen så kan det jo hende at posten blir sendt i retur? Så derfor lurte jeg på hva C/O brukes til. Om jeg kan skrive navnet til broren min i det feltet? Endret 8. mai 2010 av lisA- Lenke til kommentar
Warz Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Poenget er at jeg MÅ melde flytting til broren min (ellers har jeg ikke sjans til å komme inn på vgs i det fylket) og at jeg MÅ ha post fra skattetaten/folkeregisteret til den adressen. MEN når MITT navn IKKE står på postkassen så kan det jo hende at posten blir sendt i retur? Så derfor lurte jeg på hva C/O brukes til. Om jeg kan skrive navnet til broren min i det feltet? Oki da skjønner jeg, ja du kan skrive navnet til broren din der.. Ditt Navn c/o Din brors navn Gate 1 1234 Fylke Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Poenget er at jeg MÅ melde flytting til broren min (ellers har jeg ikke sjans til å komme inn på vgs i det fylket) og at jeg MÅ ha post fra skattetaten/folkeregisteret til den adressen. MEN når MITT navn IKKE står på postkassen så kan det jo hende at posten blir sendt i retur? Så derfor lurte jeg på hva C/O brukes til. Om jeg kan skrive navnet til broren min i det feltet? Oki da skjønner jeg, ja du kan skrive navnet til broren din der.. Ditt Navn c/o Din brors navn Gate 1 1234 Fylke Takk ^^, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå