olzorg Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg får denne feilen når jeg prøver å lage configen til MRTG. root@linux:/usr/local/mrtg-2/bin# ./cfgmaker ifref=ip --base: Get Device Info on public@ifref=ip: Error: can't resolve "ifref=ip" to IP address at /usr/local/mrtg-2/bin/../lib/mrtg2/SNMP_util.pm line 400 SNMPWALK Problem for public@ifref=ip: at ./cfgmaker line 709 root@linux:/usr/local/mrtg-2/bin# Hva kan være feil? På de to linjene der i filene det er feil i står følgende: SNMP_util.pm linje 400: $SNMP_util::Session = ($version =~ /^2c?$/i) cfgmaker linje 709: my @variables = snmpwalk($router, '1.3.6.1.2.1.1'); # walk system Har lagt ut begge filene her: http://home.no.net/olzhome/linux/SNMP_util.txt http://home.no.net/olzhome/linux/cfgmaker.txt Jeg bruker ucd-snmp 4.2.6 og MRTG 2.9.29. tips og rettelser i filer mottas med takk Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 du må bruke cfgmaker [email protected], og så evt. hive på --ifref=ip etterpå. Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 cfgmaker --global 'WorkDir: /www/mrtg' --global 'Options[_]: bits,growright' --output /usr/local/mrtg-2/bin/conf/mrtg.cfg [email protected] Noen som kan si meg ka ifref=ip gjør? Lenke til kommentar
olzorg Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Når jeg tok ./cfgmaker [email protected] så fikk jeg denne feilen: root@linux:/usr/local/mrtg-2/bin# ./cfgmaker [email protected] --base: Get Device Info on [email protected]: SNMP Error: no response received SNMPv1_Session (remote host: "10.28.22.41" [10.28.22.41].161) community: "public" request ID: 381751234 PDU bufsize: 8000 bytes timeout: 2s retries: 5 backoff: 1) at /usr/local/mrtg-2/bin/../lib/mrtg2/SNMP_util.pm line 570 SNMPWALK Problem for 1.3.6.1.2.1.1 on [email protected]: at ./cfgmaker line 709 root@linux:/usr/local/mrtg-2/bin# Fikk den samme feilen når jeg slengte på ifref=ip også Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hei du! Har du configurert ucd-snmpd rett da? er den startet?? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 ifref betyr hva slags måte den skal referere til interfacene, altså at den skal bruke ip-adressen for å referere til hvert target/bilde den skal lage. På feilen du fikk høres det ut som om du ikke kjører snmp på maskina den skal hente fra, eller at du ikke har gitt maskina du kjører cfgmaker fra tilgang til å hente ut info via snmp.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå