Thyholdt Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei. Lurer på om noen har erfaring med TNs ProZyme og MyRevolutions MyoProtein. Begge går for å ha god smak, begge har 50/50 myse/kasein fordeling, men ProZyme har mindre fett og karbo og mer protein. Er det ikke verdt den siste 50-lappen for 90g/100g i steden for 85g/100g protein? De reklamerer også med at ProZyme er "Tilsatt glutaminpeptid som støtter restitusjon og immunforsvar". Noe jeg har oversett, eller noen som har noe å si på smak o.l. ved noen av produktene? Både TN og MyR er seriøse og respekterte produsenter? Har som dere sikkert skjønner ingen erfaring med noen av dem. https://www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg http://myrevolution.no/nettbutikk/myoprotein-3kg Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg har begge to for øyeblikket og har altså smakt myo jordbær og sjokolade og prozyme sjokolade. Synes alle tre smaker er gode, med myo sjokolade som en klar vinner hva smak angår, deretter prozyme sjokolade og så myo jordbær, den er ganske så søt på smak, men god, for all del. Prozyme har en smørbukkaktig smak. Bestilte til to kompiser i samme sleng, og begge de synes det er smaker veldig godt. MYo sjokolade smaker omtrent som sjokolademilkshake (i melk i alle fall). Begge leverandører er seriøse og annerkjente, ingen av dem driver med tull. Tror ikke det er en særlig stor forskjell på de to pulverne egentlig, er bare smak og behag. Begge er uansett gode og du går ikke på en smell uansett hvilket du velger. Disse er de beste pulverne på markedet både hva kvalitet og smak gjelder Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Vær oppmerksom på at ProZyme sitt proteininnhold er mål ut i fra råvaren og ikke selve pulveret. Det er MyoProtein. Derfor står det at de har litt lavere proteininnhold Prozyme leveres som flere små poser i en pappeske med shaker og det følger med clips til å lukke posen med. Det kan være hendig siden det tar mindre plass i skuffer og skap. MyoProtein leveres i en stor bøtte. Jeg synes MyoProtein er litt bedre, men det er kanskje fordi jeg liker mocca-sjokolade godt. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Bare for å presisere/utbrodere det Sir-Andy sier, på "vanlig norsk": ProZyme oppgir 90g/100g, men dette er målt før smak og diverse er tilsatt (dette er forøvrig helt i tråd med hva resten av bransjen gjør). MyoProtein skiller seg litt fra alle andre, og opplyser om det faktiske innholdet i bøtta du får hjem. I praksis er de to produktene 100% identiske når det kommer til innhold. Smaken er dog forskjellig. Såvidt jeg vet kom Børge Fagerli fra TN da han startet sitt eget selskap, og det er ikke usansynlig at han benytter samme underleverandører av absolutt alt som er i produktene. Personlig mener jeg smaken på MyoProtein mocca overgår smakene på ProZyme, men det må man gjøre opp sin egen mening om. Bruker å veksle litt mellom ProZyme og MyoProtein for variasjonens del, så de er såpass like at de fint kan brukes om hverandre. Både TN og Myrevolution er så seriøse og respekterte som det går an å få det, dog må jeg nesten si at TN i det siste har begynt å pushe litt mye rart (kreatin brusepulver, energigel og diverse). Du finner ikke bedre produktkvalitet her til lands. Men prisen er en god del over de rimeligste alternativene som finnes, så der får du gjøre opp din egen mening om pris i forhold til kvalitet. Lenke til kommentar
different Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Personlig mener jeg smaken på MyoProtein mocca overgår smakene på ProZyme, men det må man gjøre opp sin egen mening om. Bruker å veksle litt mellom ProZyme og MyoProtein for variasjonens del, så de er såpass like at de fint kan brukes om hverandre. Selv har jeg ikke smakt MyoProtein, men jeg brukt alle variantene av ProZyme (vanilje (eller var det banan?), jordbær og sjokolade) og kan si at de smaker heilt greit. Det er ikke like godt som vanlig sjokolademelk, men det går lett ned. Poenget mitt er at du ikke vil bli skuffet uansett hvilket pulver du velger, og det er ikke noe som nødvendigvis er ment, eller trenger smake veldig godt. Og som hagfors sier, uansett valg vil du få det beste på norsk marked. Om jeg skulle hatt meg pulver nå ville jeg valgt Myo fordi det er litt billegere, samt jeg velger å støtte Fagerli fordi han kommer stadig med ny informasjon som alltid har hjulpet meg på vei. Endret 13. mai 2010 av different Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Selv har jeg ikke smakt MyoProtein, men jeg brukt alle variantene av ProZyme (vanilje (eller var det banan?), jordbær og sjokolade) og kan si at de smaker heilt greit. Det er ikke like godt som vanlig sjokolademelk, men det går lett ned. Om jeg skal forsøke å beskrive forskjellen så må det være at MyoProtein med Moccasjokoladesmak har en noe mer "voksen" sjokoladesmak. Det ligger jo forsåvidt også litt i navnet da, moccasjokolade vs. vanlig sjokolade. Jordbærsmaken til Myo synes jeg ikke funker like bra i vann som ProZyme sin, men i melk er den like god. Lenke til kommentar
Thyholdt Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Tusen takk for alle svar, da får jeg vel prøve begge. Prøver nok en ProZyme først. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Imidlertidig har jeg Prozyme, liker den ganske godt. Men har også lyst å prøve Myoprotein;) Det skal jeg ta å prøve om 1 uke, når jeg først er ferdig med disse. Men jeg anbefaler prozyme! Lenke til kommentar
jahas Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) JEg har bare smakt to proteinpulver. ProZyme og Whey Isolat(http://www.kost1.no/product_info.php?cPath=2&products_id=414), og jeg synes helt klart at den fra kost1 smaker best, har bare prøvd med vann vel og merke. Endret 27. mai 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå