PTRN Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg er nysgjerrig på hvordan reiseforsikringene man får gjennom kredittkortselskaper er. Jeg kommer med stor sannsynlighet snart til å bytte til et SAS EuroBonus Diners Club eller MasterCard, for å spare poeng. Sitat fra nettsiden deres; En av markedets mest komplette reise- og avbestillingsforsikringer. fra SAS' sider Hvordan er denne reiseforsikringen sammenlignet med andre typiske reiseforsikringer? Er det like godt? Har man samme rettigheter? Jeg har per i dag reiseforsikring fra TrygVesta. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hovedproblemet med slike forsikringer er at du typisk må kunne dokumentere at minst halvparten av transportutgiftene er betalt med det aktuelle kredittkortet, i en del tilfeller kan dette være litt vanskelig (f.eks. på bilferie). Dekningen er relativt god gitt at reisen er innenfor «kravet» om betaling. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hadde reiseforsikring gjennom TrygVesta via Eurocard, og den forsikringen var bare skrot. I forbindelse med svine-influensa og fraråding fra UD mot å reise til enkelte områder gikk flere forsikringsselskaper, derav også TrygVesta, ut i media og lovte at evt. kostnader forbundet med avbestilling etc. ville bli dekket av dem. Dette var vanligvis ikke dekket under vanlige avtaler, men mange forsikringsselskap gikk altså likevel ut og sa at de ville dekke dette. Når jeg så sendte inn mitt krav til TrygVesta ble det avslått med en gang, med henvisning til kontrakten hvor det står at slike ting normalt ikke dekkes. Jeg sendte spørsmål om hvorfor de da går ut i media og sier at de faktisk vil dekke dette. Etter mange uker med venting og purring fikk jeg endelig svar tilbake: Sorry men "dette gjelder ikke for kunder med forsikring gjennom kredittkort". Dette var selvsagt ikke noe som ble nevnt noe sted. Eneste pressemelding TrygVesta hadde gitt var at "Deres kunder ville få dekket slike utgifter" Heldigvis hadde jeg også forsikring i et mer seriøst selskap, "Europeiske", og innen jeg fikk svar fra TrygVesta hadde jeg allerede fått godkjent oppgjøret fra Europeiske, så jeg gadd ikke gå videre med saken. Jeg vil hvertfall uansett holde meg langt unna alt som har med TrygVesta å gjøre for framtiden og ikke anbefale det til noen som øsnker seg et godt forsikringsselskap. Hadde dog tenkt å fortelle om episoden til Eurocard, men av ukjent årsak skiftet de faktisk forsikrings leverandør i samme periode og kvittet seg med TrygVesta., før jeg fikk sendt noe. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Hovedproblemet med slike forsikringer er at du typisk må kunne dokumentere at minst halvparten av transportutgiftene er betalt med det aktuelle kredittkortet, i en del tilfeller kan dette være litt vanskelig (f.eks. på bilferie). Dekningen er relativt god gitt at reisen er innenfor «kravet» om betaling. Hva mener du med 'relativt god'? Hvilke goder mister man eventuelt? Hadde reiseforsikring gjennom TrygVesta via Eurocard, og den forsikringen var bare skrot. I forbindelse med svine-influensa og fraråding fra UD mot å reise til enkelte områder gikk flere forsikringsselskaper, derav også TrygVesta, ut i media og lovte at evt. kostnader forbundet med avbestilling etc. ville bli dekket av dem. Dette var vanligvis ikke dekket under vanlige avtaler, men mange forsikringsselskap gikk altså likevel ut og sa at de ville dekke dette. Når jeg så sendte inn mitt krav til TrygVesta ble det avslått med en gang, med henvisning til kontrakten hvor det står at slike ting normalt ikke dekkes. Jeg sendte spørsmål om hvorfor de da går ut i media og sier at de faktisk vil dekke dette. Etter mange uker med venting og purring fikk jeg endelig svar tilbake: Sorry men "dette gjelder ikke for kunder med forsikring gjennom kredittkort". Dette var selvsagt ikke noe som ble nevnt noe sted. Eneste pressemelding TrygVesta hadde gitt var at "Deres kunder ville få dekket slike utgifter" Heldigvis hadde jeg også forsikring i et mer seriøst selskap, "Europeiske", og innen jeg fikk svar fra TrygVesta hadde jeg allerede fått godkjent oppgjøret fra Europeiske, så jeg gadd ikke gå videre med saken. Jeg vil hvertfall uansett holde meg langt unna alt som har med TrygVesta å gjøre for framtiden og ikke anbefale det til noen som øsnker seg et godt forsikringsselskap. Hadde dog tenkt å fortelle om episoden til Eurocard, men av ukjent årsak skiftet de faktisk forsikrings leverandør i samme periode og kvittet seg med TrygVesta., før jeg fikk sendt noe. Jeg har selv hatt problemer med TrygVesta, og da var jeg i tillegg direkte forsikret igjennom dem. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hva mener du med 'relativt god'? Hvilke goder mister man eventuelt? Relativt god: grensene for hva du får erstattet av tapt bagasje etc. er ofte forholdsvis høye. På den annen side er det nok mange av disse forsikringene som ikke dekker ekspedisjoner (typisk alt som varer lenge og foregår på mer enn 4000 meters høyde) etc., men det gjelder jo mange «vanlige» reiseforsikringer også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå