Vijo Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei. Jeg trenger litt info.har satt opp en parabol antenne med diam 105cm for å få inn sky sør i østfold.Jeg har en skydigibox og kort til denne,får inn mange kanaler med mangler BBC 1-2-3-4 og ITV 1-2-3-4 og kanal 4 relaterte kanalene. Er det parabol antennen som er for liten ? Håper noen vet noe om dette.. mvh vijo Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Endret 8. mai 2010 av aklla Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Hei. Jeg trenger litt info.har satt opp en parabol antenne med diam 105cm for å få inn sky sør i østfold.Jeg har en skydigibox og kort til denne,får inn mange kanaler med mangler BBC 1-2-3-4 og ITV 1-2-3-4 og kanal 4 relaterte kanalene. Er det parabol antennen som er for liten ? Håper noen vet noe om dette.. mvh vijo Ja antennen er garantert for liten til å motta Astra 2D hvor ITV kanalene og BBC kanalene sender. I Oslo er det trøbbel med å motta de samme kanalene med 1.2m. Trolig må man over 1.5m (i Oslo) for å motta de horisontale Astra 2D transponderene og minst 2.4m for å motta alle. Sidemating (flere LNB'er på samme antenne) er også en veldig dårlig ide dersom man skal utnytte antenneforsterkningen best mulig. Endret 8. mai 2010 av Bobben1 Lenke til kommentar
Vijo Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Sky parabol.. Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå