DanielVikan Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Oppsettet til Matseng er helt greit det. Men om du skal bytte CPU så bytt til en AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition, en spille-PC har ikke bruk for seks kjerner. Innkjøp av SSD vil du definitivt ikke angre på, og X25-M er det beste kjøpet. Husk å aktivere TRIM, du får google det. Enkelt forklart er en SSD et kort med mange flashbrikker (samme type lagring som i minnepinner eller minnekort for kamera/telefon) med kontroller, og velger du den riktige kan du få raskere sekvensiell ytelse enn en disk, men det er ved noe som kalles IOPS (Input/Output-Operations-Per-Second), dette tilsvarer skriving/lesing av småfiler, at SSDer er suverene i forhold til disker. Kort fortalt er SSDer veldig gode til operativsystemer, og gir et raskt og responsivt system. SSDer er selvsagt også raske til lagring av store filer, men dette er såpass dyrt per GB at du bør bruke SSDer til der det er mest nyttig, altså operativsystemer. Derfor bør du ha disker i tillegg til SSD, diskene bruker du til generell lagring; filmer, musikk, bilder osv. Jeg ville nok slengt inn et par ekstra disker, det er veldig greit med god lagringsplass. Og husk, ha alltid flere sikkerhetskopier av viktige data, du tar aldri for mye backup. Mvh, efikkan. kan du sette opp noe ??? fordi det høres ut som du vet hva du prater om XD Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg kan gjøre det hvis du helst vil slippe selv. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Her er oppsettet slik jeg ville hatt det. Jeg byttet om skjermkortet til tilsvarende fra MSI siden ingen hadde Asus sitt inne på lager. Jeg slengte med en DVD-brenner i tilfelle du ønsker det. Jeg vet forøvrig ikke hvor mange SATA-kabler som følger med til hovedkortet. Asus bruker å legge ved kabler, men akkurat antall må du sjekke i en test av hovedkortet. Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Her er oppsettet slik jeg ville hatt det. Jeg byttet om skjermkortet til tilsvarende fra MSI siden ingen hadde Asus sitt inne på lager. Jeg slengte med en DVD-brenner i tilfelle du ønsker det. Jeg vet forøvrig ikke hvor mange SATA-kabler som følger med til hovedkortet. Asus bruker å legge ved kabler, men akkurat antall må du sjekke i en test av hovedkortet. takker kortet kan bruke 3d right Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Her er oppsettet slik jeg ville hatt det. Jeg byttet om skjermkortet til tilsvarende fra MSI siden ingen hadde Asus sitt inne på lager. Jeg slengte med en DVD-brenner i tilfelle du ønsker det. Jeg vet forøvrig ikke hvor mange SATA-kabler som følger med til hovedkortet. Asus bruker å legge ved kabler, men akkurat antall må du sjekke i en test av hovedkortet. takker kortet kan bruke 3d right ohh en blu-ray ??? plz:) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Det er det nyeste skjermkortet til nVidia, det finnes en modell over, men den koster også en del mer. Skal du ha spiller eller brenner? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Det ligger veldig få Blu-ray-spillere/-brennere i prisguiden. Her er en fra komplett: Spiller: Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Brenner: Plextor PX-B940SA Endret 9. mai 2010 av efikkan Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Vurdert å sjekke iBuyPower? De har noen veldig gode gaming pcer, lett å sette opp ditt eget oppsett, osv. Pcene blir håndbygd, og testet før de blir sendt til deg. Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Har du sjekket at skjermen din støtter 3D Vision? Kan også være lurt å sjekke om briller følger med kortet eller om de må kjøpes separat. http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Requirements.html Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Har du sjekket at skjermen din støtter 3D Vision? Kan også være lurt å sjekke om briller følger med kortet eller om de må kjøpes separat. http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Requirements.html Fikk skjerm og briller til jul men har ikke kunne brukt dem xD Endret 11. mai 2010 av DanielVikan Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Tror det er en liten ide å ha modulær strømforsyning! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Tror det er en liten ide å ha modulær strømforsyning! En modulær strømforsyning er kort sagt en strømforsyning hvor du kan fjerne overflødige kabler. Det koster ofte bittelitt ekstra, og du opplever ingen ytelsesforskjell, men det er mye greiere å jobbe med når du monterer - og ikke minst hvis du skal legge til eller bytte komponenter. Hvis du roter det til når du monterer maskinen første gang kan det fort bli kaos når du skal endre noe senere. Satte inn en ny harddisk i går, og jeg som har ikke-modulær strømforsyning måtte da omorganisere endel på kablene fordi jeg er litt lite strukturert når jeg kobler til strøm. Det kan også være vesentlig for luftgjennomstrømming og dermed varmeutvikling, så ved visse tenkte scenarier kan det kanskje ha noe å si for ytelsen likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå