Gå til innhold

Dårlig batteri på iPod Touch. Rettigheter?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte en iPod i slutten av mars på Expert, og allerede etter den første ladingen merket jeg at den ble fort utlada. Det tok rundt 1 time med musikk før iPoden slo seg av. Tenkte at det kanskje var sånn med de nye og at de ville bli bedre, så jeg lot det gå noen dager, det var ingen forbedring. Gikk så til Expert den 10 April og forklarte problemet. De sendte den inn til reparasjon med en gang. Når den kom tilbake fant de ut at det var ingen problemer med den. Fikk den igjen full av fettmerker og småriper bak på dekselet. Det hadde ikke vært noen riper der når jeg hadde den, for jeg har brukt en beskyttelse rundt og har så vidt fått brukt den.

 

Kontaktet så butikken for å klage på den siste selgeren, riper og at iPoden var blitt dårligere (Lyden er merkbart dårligere.) Fikk som svar at riper fikk jeg ikke gjennomslag for og at det eneste alternative var å sende den inn igjen.

 

Har jeg noe annet valg enn å la den bli sendt inn på nytt? Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her? For jeg tviler sterkt på at de i det hele tatt finner et problem og jeg blir sett på som en vanskelig kunde.

 

 

Ruska :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vedr striper så kan du gå tilbake til selgeren med dette:

 

Utvalget konstaterer for øvrig at det er uenighet mellom klager og innklagde med hensyn til

hvem som er ansvarlig for støt-/slagskadene på telefonen. Klager benekter å ha påført disse, og antyder at de må ha kommet til etter siste innlevering, mens innklagde hevder at skadene er påført av klager selv. Påstand står mot påstand, og utvalget finner ikke å kunne legge mer vekt på den ene forklaringen enn den andre. Utvalget finner at ansvaret for denne uklarheten må legges på innklagde. Som den profesjonelle part burde innklagde ha sørget for å

dokumentere eventuelle ytre skader på telefonen da den ble innlevert av klager den 6.9.2008.

 

kilde:

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ftu/wfdocument.aspx?journalpostid=2009012078&dokid=31812&versjon=1&variant=P&

Lenke til kommentar

nå er ikke riper(eller fettmerker) bak en vesentlig mangel her da, og det må man nesten bare finne seg i. det er ikke snakk om en støtskade\klem\slagskade.

Husk at det er mennesker som må sjekke ut denne fysisk, og da blir det jo alltid merker.

 

Når det gjelder lydkvaliteten, så kan det ha blitt en oppdatering som har gjort at volum er annerledes enn før, sjekk EQ også.

 

Du har forøvrig 2 års reklamasjonsrett på batteri, og 1 time virker veldig lite. Ville sendt den inn igjen, etter at du har konstatert kun 1 time på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

 

Jeg hadde fint blåst i ripene hvis jeg selv hadde gjort det, men når jeg så vidt har fått brukt den og den kommer hjem med masse riper, så blir man litt irritert :) Men litt riper gjør ingenting, så lenge jeg får den fikset.

Da sender jeg den inn på nytt, og håper de får den i orden denne gangen.

 

Takk for hjelp :)

 

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Ruska
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...