Gå til innhold

Overføring av video på Lumix TZ10

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde først å bare sette inn minnekortet eller koble kameraet via USB-kabel men da fant jeg kun bildene på kameraet, ikke noen av videoene. Da jeg installerte programvaren som følte med fant jeg videoene og overførte de, men det gikk ikke så bra det heller. Da ble de seende slik ut i mappen. Jeg får ikke åpnet noen av de (regner med at m2ts filene er selve videoene) og de andre ekstrafilene skjønner jeg ikke hva er? Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager. Aner ikke.

-Kjøp deg en Mac neste gang du skal ha datamaskin, så slipper du slikt tull.

Tullete og fullstendig unødvendig innlegg.

Dette har ikke noe med om man har mac eller PC å gjøre, og det er bare trolling å prøve å dra i gang en Mac vs. PC diskusjon på et ikke-grunnlag.

For å faktisk komme med et fornuftig innlegg (i motsetning til visse andre), så er løsningen ganske enkel. Det beste for maks kompatibilitet med både din PC/Mac og andres datamaskiner, er å konvertere filene til .avi. Sjekk denne linken

http://www.convertm2ts.net/convert-m2ts-to-avi.html

Det kan også være at det fulgte programvare med kameraet som kan installeres på PC'en, som kan spille av evt konvertere filene for deg. Har du sjekket CD'en som fulgte med, og lest bruksanvisningen?

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Drit i å bruke usb-kabelen, kjøp deg en minnekortleser. Ikke bare går det 20 ganger raskere å overføre, men du slipper slikt tull uansett om du har Mac, pc eller whatever.

Edit: Video pleier som regel å ligge i en egen mappe på minnekortet og ikke sammen med bildefilene.

Endret av ET!
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...