HLSolbjorg Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Jeg har satt opp en samba filserver. Startet med å sette den opp prikk likt som i tutorialen, bare for å se at det funka. Workgroup og alt var riktig, så jeg fant serveren på min Asus eee med Windows 7. Jeg fikk kobla til, laget en mappe, koblet fra, flytta filer. Alt fungerte. Så slo jeg av servern, koblet til den nye harddisken som hadde filer (filmer, serier, skoleting, spill-saves etc, ALT ligger et annet sted også, så den kan formateres om det må til) Etter jeg kobla til den nye 1,5 TB disken, og boota opp, fungerte fortsatt samba. Jeg byttet directory til den nye disken (samme directory som jeg bruker om jeg skal inn på den "grafisk" (/media/Kepler) Kommenterte ut den "gamle" filen, og ga den nye et nytt navn (storage) Prøver å koble meg til: guest = no blir til at jeg må skrive inn passord, men så får jeg opp at navnet ikke finnes på serveren (selv om den vises) guest = yes blir til at jeg ikke har tilgang. Det er altså en disk med filer på, formatert i windows til ntfs, som er koblet på en filserver i etterkant. Hvordan kan jeg dele denne harddisken via samba? EDIT: Dette er kanskje en windows-relatert feil? :\ Endret 7. mai 2010 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå