Croyfer Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 En venn av meg har en slik PC, og har fått problemer med den. Når han skal starte opp windows får han feilmeldng hvor det står at windows ikke kan starte opp. Han får så valg om han vil kjøre sikkerhetsmodus, kjøre med de innstillingene som sist virket osv, men ingen av de fungerer - han blir bare sendt tilbake til den samme skjermen. Er det noen som har noen ideer om hvordan han kan få orde dette. Jeg er redd for at han må formatere maskina og legge det inn på nytt. Hvordan er det med ferdigPCer og innstallering av nytt OS - er det noe forskjellig fra PCer man setter sammen selv? Jeg tenker på at produsenten vil binde PCen til ett os eller noe! Vær så snill å gi meg tips til hva jeg må huske på og hva jeg må gjøre i forhold til å innstallere OS på bygge-PC og på en ferdigPC. Er ikke sikker på om det er noen forskjeller på dette, men vil helst være 100% sikker på det, slik at ingenting skal gå til helv....! PS: mister man garantien hvis man åpner en ferdig-PC ?? -Takk- Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvis du har en fullverdig Windows CD så spiller det ingen rolle hvem som har bygd PCen. Mange PCer kommer med en recovery CD (som ikke er en full Windows CD), en slik gjør det veldig enkelt å reinstallere men de funker ofte bare på den spesielle typen PC pga at driverne allerede er installert. Men tror ikke det er noen binding. Garantien kan sikkert være avhengig av at PCen ikke åpnes, ja. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Ville nok ha tatt ein rein installasjon av Windows her ja. Dette bør ikkje by på noken problem som det vert sagt ovanfor. Når det gjeld garanti så forsvinn denne for heile pcen når du opnar kabinettet, men du vil vel framleis ha garanti på dei ulike komponentane går eg ut i frå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå