Bjox Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 I det siste har jeg hørt en merkelig høyfrekvent pipelyd fra datamaskinen. Det høres ut som det kommer fra RAMen, og lyden dukker ofte opp hvis jeg har flere faner åpnet samtidig i firefox. Krysser jeg ut en spesiell fane, stopper lyden. Pipelyden kan godt høres, selv om det er mange vifter i datamaskinen. Har prøvd å endre spenningen til brikkene i håp om at kanskje noe vil skje, uten hell. Noen som har en idé om hva som kan gjøres for å få den bort? Vil bli evig takknemlig Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) ATi HD5870. Hvordan det? EDIT: Jeg tror ikke lyden kommer fra RAMen på skjermkortet, hvis det var det du tenkte på. Endret 7. mai 2010 av Bjox Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Skjermkort pleier å lage lyd, så det er nok fra der det kommer. Det er normalt. Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Hmmm... etter litt mer testing har jeg funnet ut at lyden KOMMER fra RAMen. Prøvde å sette ram voltage til 1.6v. Da minnet lyden mer som en harddisk som jobber. Ingen andre som har vært borti noe av det samme? Håper virkelig ikke det er noe galt med RAMen da hele datamaskinen kun er få måneder gammel. Endret 9. mai 2010 av Bjox Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Jeg sverger på at RAM ikke skal lage mer enn et pittelite sus som kun kan høres fra 1-2cm. Sett på et spill eller noen som stresser skjermkortet ditt, da skal du høre at det er det som lager lyd. Store kort som 48xx, 58xx, 59xx, G8x, G25x, G26x, G4xx osv. lager mye lyd, fordi de består av ren prosesseringskraft. Edit: Jeg sitter faktisk å hører på min egen suselyd når jeg skriver dette, driver på med Folding@home GPU. Endret 9. mai 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Men hvorfor kommer lyden selv om jeg ikke gjør noe som helst? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Er mest sannsynlig ikke komponentene som lager lyden. Det er analoge og gammeldagse spoler som lager disse pipe og hyle lydene ved at disse ikke er limt skikkelig fra fabrikk. Når disse vibrerer flere 100 til 1000 ganger i sekundet høres det ut som piping. Mist sin 1000W hyler som en stukken gris hos meg, til og med i Windows til tider Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du får ta frem neglelakken og endre egenfrekvensen til kondensatorer / annet faenskap som piper. Hehe! Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 haha ok. har vel ikke noe annet valg enn å bli vandt til det Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Det var ikke egentlig en spøk. Finner du kondensatoren som rister, så vil litt neglelakk eller annet som kan påmales løse problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå