chickenslowfood Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Dropbox er en genial nettjenste for backup og synkronisering av filer over flere datamaskiner (linux, mac og windows.) Man får 2gb gratis, men kan betale for opptil 100gb plass til lagring av musikk og filmer. Last ned programmet under, og få 2,25 gb lagringsplass. Det finnes også en portable-versjon for bruk på usb-sticks på offentlige datamaskiner. Ta en titt her for flere tips for å få dropbox til å blandt annet starte automatisk nedlastinger av torrents på hjemmeserveren: http://www.maximumpc.com/article/features/15_things_you_have_know_about_dropbox Del gjerne deres erfaringer med dropbox under. Endret 7. mai 2010 av hernil Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg bruker det for tiden mellom stasjonær maskin og HTC Hero. Det er ikke akkurat slik jeg håpet. Jeg så for meg at jeg la til filer på datamaskinen, så ble filene faktisk synkronisert og dermed lastet ned direkte på mobilens minnekort. Nå må jeg laste ned filen selv i Dropbox-appen. Lenke til kommentar
chickenslowfood Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg bruker det for tiden mellom stasjonær maskin og HTC Hero. Det er ikke akkurat slik jeg håpet. Jeg så for meg at jeg la til filer på datamaskinen, så ble filene faktisk synkronisert og dermed lastet ned direkte på mobilens minnekort. Nå må jeg laste ned filen selv i Dropbox-appen. Å. Jeg har ikke prøvd det med mobilen, men det synkroniserer øyeblikkelig filer mellom min windows-laptop og mac. Bruker det også til portable-apps og backup av lightroom-katalogen (men ikke previews). Det er også bra med lokal backup slik at det ikke er nødvendig med internettilgang for å få tak i filene. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Bruker for øyeblikket Dropbox til dokumenter og workspace i Eclipse, i tillegg til andre småting som er greit med ekstra backup av. Endret 7. mai 2010 av hernil Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Har brukt det siden starten av dette skoleåret, et genialt program Digger å lukke et dokument på laptopen, og så ha det på den stasjonære under 5 sekunder senere Det eneste kjipe er om jeg endrer et dokument på laptopen, endrer det samme på stasjonære, lukker det, og SÅ lukker det på laptoppen, så blir det bytta ut :\ Det er brukerfeil, så det må jeg leve med All credz til programmet! Anbefales sterkt til alle Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Policy på forumet er at det ikke er lov å poste referral-linker eller koder som en selv tjener på. Dette begrunnes i retninglinjene §1, punkt fem: Diskusjon.no er ikke ansvarlig for innholdet på eksterne lenker. Linker til eller reklame for MLM, pyramidespill, "flest klikk"-systemer og lignende er forbudt. To innlegg er derfor redigert. Tilbakemeldinger tas på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå