Bilentusiast Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 dette må fikses : bremserør - venstre foran langt,venstre bak kort,høyre bak langt,foran til bak langt 1 stk endeledd venstre foran 2 fjører er knekt bak verkstedet skal ha mellom 15 - 20 000 for arbid og deler... er dette dyrt ? jeg syntes det er rart at en 2002 modell må skifte hele bilens bremserør. ruster de så grusomt. den er jo bare 8 år gammal. ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hvilket verksted er det snakk om? Hva slags bil er det? Du gir lite informasjon. Prøv en ringerunde til MECA, Mekonomen, Snapdrive etc. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Rep av endelepp+ arbeid kommer på ca 2000. Fjører bak kommer på 1000 kr stk. +2000 i arbeid. Vi er nå på 6000,-. Syntes du det er dyrt å ta 9-14.000 for å bytte bremserørene? Det koster å ha bilen på verksted. Det er ingenting i veien for at rørene ruster på 8 år, men det avhenger av vedlikehold. Blir den ikke vasket ofte nok under, ja da ruster den. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Et tips; Om du har en videregående skole i nærheten med bilverksted, så hør om de kan ta jobben. Her i Larvik tilbyr de slikt og arbeid er gratis, du betaler bare for deler. Lenke til kommentar
Bilentusiast Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 takk for svar. biltypen er en opel zafira 1.8. men skal sjekke dem plassene dere nevner. er vel kanskje ikke sååå dyrt da når det koster fort opp i 6000 for det andre. å skifte bremserør er nok en hel dags arbeid. skal jammen sammenligne flere plasser før en endelig avgjørelse Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Anbefaler en VGS jeg også, eller et uavhengig verksted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Du har ikke vurdert å gjøre noe av jobben selv? Lenke til kommentar
Bilentusiast Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 jo har vurdert det. mulig jeg ta endeleddet og fjærende men rørene er noe innvikla. har spurt endel rundt nå og får samme svar. bremserørene kan ikke gis pris på før jeg evt leverer inn bilen til sjekk slik at de vet hva dem skal gjøre osv. foresten 1 verksted gav grov pris på 15000 ca. så er nok ikke gale prisvurdering der jeg bor likevel. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Et tips; Om du har en videregående skole i nærheten med bilverksted, så hør om de kan ta jobben. Her i Larvik tilbyr de slikt og arbeid er gratis, du betaler bare for deler. Ohmy, stoler du virkelig på "gærningane" på VGS til å fikse bilen din? Nei huff, etter å selv å ha vært nabo til bilmekk i Larvik under mine år på VGS ville ikke jeg tatt den sjansen Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Bilen min kom rett ut derfra etter et par tester. Ikke noe problemer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå