olar0701 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Har i dag en SB-900 og tre studioblitser på hhv 2x400w og 1x200. "Problemet" med studioblitzene er at de bare kan brukes innendørs og i mange sammenhenger gir for "mye" lys, bruker typisk F11/iso 100. I noen sammenhenger ønsker jeg å bruke større blenderåpning og da blir studioblitzene i sterkeste laget. Tanken nå er å shoppe et stativ med fester, paraply m.m for så å montere SB-900 på dette. Tar gjerne i mot tips til Ebay butikker som selger slike "sett" og hvor dere som brukere gjerne har testet disse løsningene. Eventuelt kan jeg være interessert i å bytte en 400W studioblitz(Calumet) med paraply/stativ i en tilsvarende løsning basert på f.eks en Nikon SB-800. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Og du kan ikke justere blitsstyrken på studioblitsene dine? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Og du kan ikke justere blitsstyrken på studioblitsene dine? Jo, selvsagt kan jeg det, men selv på laveste styrke blir det ofte for mye lys om jeg ønsker å bruke stor blender. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Og du kan ikke justere blitsstyrken på studioblitsene dine? Jo, selvsagt kan jeg det, men selv på laveste styrke blir det ofte for mye lys om jeg ønsker å bruke stor blender. Hva med et ND-filter av god kvalitet? Ellers har de endel billig fotoutstyr på www.dealextreme.com. Har ikke erfaring med stativene derfra, men de er greie nok å handle hos. Ikke forvent deg noe annet enn nokså enkel kvalitet, men i forhold til prisen er det mulig å gjøre noen reale kupp der. Endret 7. mai 2010 av Slettet+789234 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Har erfaring med tre forskjellige stativer sammen med blits og paraply. Manfrotto Nano 5001B: Fordelen er at det er ultrakompakt og lett, foldes sammen til 49cm og maks høyde er 190cm uten blits/paraply adapter. Ulempen er at det føles og ser veldig pinglete ut, selv om det ikke har noe problem med å holde en blits og paraply. Har også kanskje litt lav maks høyde i enkelte situasjoner. Manfrotto 368B: Fordelen er at det er høyt og solid, foldes sammen til 99cm og maks høyde er 340cm uten blits/paraply adapter. Ulempen er at det såpass langt når det er foldet sammen, hvis det skal fraktes rundt om. Elinchrom 30101: Fordelen er at det er "høyt nok" de aller fleste situasjoner, og føles solid og kompakt. Foldes sammen til 85cm og maks høyde er 235cm. Ingen opplagte ulemper er oppdaget enda. Blits/paraply adapter bruker jeg Impact og SP Studio System, begge disse ser like ut, men her er det mange andre varianter å velge mellom. Paraplyer er det også veldig mye å velge mellom. Endret 7. mai 2010 av Thunderhead Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 DavidR Har tenkt på ND-filter, ja. Det kommer kanskje i tillegg. Thunderhead: Impact-løsningen så både billig og bra ut. Foreløpig går jeg for et par sånne. Antar at passer helt flott på mine eksisterende studioblits stativer. Så da mangler jeg bare en blitz som lar seg trigge av den innebygde blitzen på D700 :-) Takk for gode tips begge. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 ta en titt på www.kaffebrus.com der har de alt du trenger. har kjøpt stativ med blitz/paraply feste der til mine nikon blitzer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå