krfuro Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei. Jeg har en problemstilling i excel Jeg har en celle med et tall fra 1-12, jeg ønsker å formatere den slik at den vises som en månde etter hvilket tall jeg har i sellen. 1=Januar 2=Februar 3=Mars osv... Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Velg formatering til "dato" eller noe? Lenke til kommentar
krfuro Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Velg formatering til "dato" eller noe? Har prøvd det men da regnar excel tallet som dato ikke mnd.. :/ Endret 7. mai 2010 av krfuro Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Det der går ikke. Heltall er dager, ikke måneder. Du må bruke en hjelpekolonne. Med 3 i celle A1, formel i B1: =TEKST(DATO(1900;A1;1);"mmmm") HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Antar du kan bruke HVIS funksjonen også, lage en lang rekke med HVIS slik at hvis kolonnenr er 1 så skrives Januar, hvis kolonnenr er 2, skrives Februar osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå