MartinF Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 På del a så ble det bare jalla på meg tror jeg. Skrev vel 260 ord på den, og tror kanskje jeg misforstod tolkningen på den litt Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 SAmmenligna bare de to tekstene, og skrev hva som var særegent for perioden de var skrevet i. brukte 150 ord. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Noen som valgte oppgave 4? Skrive et essay om barns plass i den voksne verden, og ta utgangspunkt i to av tekstene. Føler jeg ikke skulle valgt den, rotet meg altfor mye bort fra temaet, og etter å ha sittet her hjemme nå å tenkt litt, så tror jeg også at jeg var helt på villspor. Hva skrev dere? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) edit: hva skrev egentlig folk på del A forresten? :| Dette er min eksamen, Har zippa den i frykt for plagiat. Norsk eksamen .odt.zip Passord: deltablues Men herregud kor dårlig oppgave A var. Fy flate, skulle ønske de som laget den måtte selv gjøre selve oppgaven...Men satser på å få 3 som jeg vanligvis for.. Endret 21. mai 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
Josze Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hvor mye tror dere del a teller da? La oss si du skrev så godt som 5 på del B, mens på del A skrev du ikke bedre enn en 2'er (kanskje misforstodt, ikke god nok tolkning eller noe), hva får du da? :S Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Skulle gjerne vist det selv, skrev bare visvas på A) egentlig.. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Del A var jo rett og slett helt håpløs. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hm, litt sånn vag ja. Skrev litt om hver av tekstene, at sagaen var objektiv og skildret veldig "kaldt" osv, og at tegneserien viste følelser osv. via bildene/tegningene og brukte ironi. Og så at begge handlet om far-/sønnforhold og forventninger i de forskjellige periodene. Mulig jeg er helt på syre. Uansett, 2 eller bedre så skal jeg ALDRI ta denne eksamenen om igjen! Tar heller opp alle andre fag for bedre snitt! Ferdig med norsk! :S Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Noen som valgte oppgave 4? Skrive et essay om barns plass i den voksne verden, og ta utgangspunkt i to av tekstene. Føler jeg ikke skulle valgt den, rotet meg altfor mye bort fra temaet, og etter å ha sittet her hjemme nå å tenkt litt, så tror jeg også at jeg var helt på villspor. Hva skrev dere? Enig! Skulle nok ha valgt noe annet ja, ble knappe 1100 ord. Jeg skrev bare masse bullshit og misforstod oppgave A _helt_. Forstod at Aldro var ironisk ovenfor faren sin, men glemte å skrive at han sa så mye rart fordi han ikke visste hva han skulle. Forskjellen mellom "sønnene" i begge utdragene lå nok i at før i tiden så hadde folk mål, men i det postmodernistiske samfunnet i dag er det ikke like lett å finne frem i livet... Har en relativ god 5er i standpunkt, regner vel med at jeg får en 3er på eksamen :/. Endret 21. mai 2010 av evilleader360 Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hva jeg gjorde på del A: Kort innledning med tema Sammenliknet det konkrete (Ta egne valg vs reise) Fortellerperson og synsvinkel (3 person i begge, ingen tanker i saga, tanker til gutten i serien) Virkemiddel ved hovedpoenget (Ironi og understatement) Kort avslutning om hvor awesome Gunnlaug var som dro mot den moderne pingla. 260 ord. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 edit: hva skrev egentlig folk på del A forresten? :| Dette er min eksamen, Har zippa den i frykt for plagiat. Norsk eksamen .odt.zip Men herregud kor dårlig oppgave A var. Fy flate, skulle ønske de som laget den måtte selv gjøre selve oppgaven...Men satser på å få 3 som jeg vanligvis for.. Du har passord på den så vi får ikke sett den. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 edit: hva skrev egentlig folk på del A forresten? :| Dette er min eksamen, Har zippa den i frykt for plagiat. Norsk eksamen .odt.zip Men herregud kor dårlig oppgave A var. Fy flate, skulle ønske de som laget den måtte selv gjøre selve oppgaven...Men satser på å få 3 som jeg vanligvis for.. Passord please.. Wow, skrev at forteller var refererende i sagaen og allvitende i tegneseriet. Gikk på en kraftig smell nå, nei, ikke min dag i dag . Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) passordet er: deltablues, men ikke forvent noe bedre en en 3'er... Endret 21. mai 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har jeg misforstått noe på Del A? Husker sånn halvveis at det sto sammenlign de to tekstene og deler av innholdet. Går det også under analysering? faila jeg maks ihvertfall Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Var sammenligne noe av innholdet og fortellerperson. Trenger ikke mye analyse da. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Tegneserien var førsteperson? For der får vi jo handlingen ut fra de to personene... Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Dunno, jeg fokuserte mer på teksten enn bildene, som da var dialog vi så utenifra. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg blir bare såra av å lese i denne tråden nå. Gikk utrolig dårlig og jeg følte alt ble vissvass, særlig A. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Kommer ikke til å grine hvis jeg får en 2er. Ligger på 3. Men jeg føler at begge oppgavene gikk i dass. Valgte kåseri(oppgave 6) og føler at jeg ikke fikk frem noe om språk i det hele tatt. Nå er det bare å glede seg til neste fredag med sidemål... Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Kommer ikke til å grine hvis jeg får en 2er. Ligger på 3. Men jeg føler at begge oppgavene gikk i dass. Valgte kåseri(oppgave 6) og føler at jeg ikke fikk frem noe om språk i det hele tatt. Nå er det bare å glede seg til neste fredag med sidemål... Lykke til Kom selv opp i IT og kjemi, go me! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå