Horrorbyte Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Foreløpig karakterstatistikk er ute. I norsk hovedmål er snittet 3,1 (3,2 for jenter og 2,9 for gutter). 6,2% strøk og 0,8% fikk toppkarakter. Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Lenke: http://www.udir.no/Artikler/_Statistikk/Forelopig-karakterstatistikk-eksamen-varen-2010/ Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Utrolig snitt på norsk sidemål! Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Fikk 5 på både Hoved- og sidemål, godt fornøyd. Hadde det samme i standpunkt Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Utrolig høyt eller utrolig lavt, Flaav? Det er tross alt ikke så veldig stor forskjell fra hovedmål. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Du tror altså jeg mener at 2,9 er et utrolig høyt snitt?(ikke for å være frekk, men svært usannsynlig at jeg mente det) mener også snittet på hovedmål er oppsiktsvekkende for den del Endret 24. juni 2010 av Flaav Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Det er jo ikke så fryktelig lavt. Snittet på landsbasis er lavt i de fleste fag, og sidemål (merk: nynorsk) er visstnok veldig upopulært på Østlandet. Mitt eget hjemfylke, Sogn og Fjordane, er best i landet med 3,3. Det kan ha en sammenheng med at mange har bokmål som sidemål, men fortsatt er det selvfølgelig ikke så veldig høyt. Lenke til kommentar
finkk Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Tok privatisteksamen i norsk sidemål etter Reform94. Fikk 5. Tror aldri jeg har vært så glad for en femmer før. Endelig er jeg kvitt siste firer på vitnemålet Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg har nesten alltid hatt 3 i norsk. Hadde det dette året også. Men fikk 4 på eksamen. Har egentlig bare lyst til å løpe rundt naken i gata å skrike at jeg er gud akkurat. Valgte Morgan Kane oppgaven forresten. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Har aldri hatt noe dårligere enn 4 i Norsk og klarte å få meg en 2er (Hovedmål), mener selv at oppgaven minst skal holde til en sterk treer, burde jeg klage? valgte Morgan Kane oppgaven. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg ville bedt læreren lese gjennom den og deretter gi deg en tilbakemelding på den. Hvis det er usikkert om den fortjener noe bedre enn 2 er det jo ikke så smart å klage. Bedre å stå enn å stryke! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Som sagt flere ganger før av både meg og andre: hør med faglærer. Norsk er et skummelt fag, for det er fort gjort å tabbe seg ut. Sånn sett er det lettere med f.eks. matematikk, fordi det finnes en fasit. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Så om jeg klager er det sjanse for å få stryk? Det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Plutselig kan de finne på at du sugde balle litt for hardt ja, hadde vært småbæd. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ok, kanskje jeg bare skal gi faen da kommer nok inn på det jeg vill uansett. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jeg fikk 5 på sidemål, men 3 på hovedmål og vurderer å klage selv. Har gitt klarsignal til kontaktlærer (som også er norsklærer) om å se over, men selv om hun synes jeg bør klage ser jeg på det som en stor risiko. Hva anbefaler dere? Endret 25. juni 2010 av Flaav Lenke til kommentar
operg Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Send oppgaven til én eller to lærere til? Hvis to-tre lærere mener du bør klage, vil jeg tro at risikoen er heller liten. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Godt forslag. Hvordan er forresten klagesensuren? er det samme som på den vanlige, altså at teksten skal innom to sensorer for at det skal fastsettes noen karakter? Eller er det annerledes? Når får jeg forresten igjen resultatet om jeg velger å klage og rekker jeg isåfall å søke på et studie, fristen er tross alt 1. juli, om 6 dager! Endret 25. juni 2010 av Flaav Lenke til kommentar
atxo Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 på skolen vår, får de som klager før 30. juni, svar 12. juli. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg syns norskeksamen i år var en bløff. Fikk 4 på hovedmål, noe jeg alltid har hatt.. Glemte overskrift osv, men 2 på sidemål!! Jeg har 5 i sidemål fra før av, så det er jo helt hårreisende. Hvordan kan man gå ut fra lokalet og føle seg så selvsikker og få 2?? Jeg har klagd, for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå